Thursday, October 1, 2009

ဇာတိမလာေရးႏွင့္ နိဗၺာန္ အျမင္-၆(ပုိင္းေလာ့ဆရာေတာ္)

တဏွာ အေၾကာင္း
-----------------------
တဏွာ ရဲ႔ သေဘာတရားကုိ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးတုိ႔ ဘာသာျပန္ေပးၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ ျမန္မာ လုိဘာသာျပန္ၾကတယ္။ ဘာသာျပန္ စာေပ ေတြရွိတယ္ေနာ္။
ပိဋ ကတ္ ဘာသာျပန္စာေပေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီမွာ တဏွာ ကုိ အနက္ အဓိ ပၸါယ္ ျပန္ေပးထားတာ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီ အထဲ က အမ်ားဆုံး သုံးတဲ့ စကားလုံး ႏွစ္ခု ကုိ သြားေတြ႔ ရတယ္။
(အာရုံ ၌ ကပ္ၿငိိျခင္း..တဲ့) ဒါလည္းတဏွာ တဲ့၊ ေလာဘလုိ႔ လည္း သုံးတယ္ေနာ္။ ေနာက္
(အာရုံ ကုိ ခ်ုဳပ္စပ္ျခင္း…..တဲ့။) အဲဒါကုိလည္း တဏွာ တဲ့။ ႏွစ္ခုေနာ္။ အာရုံ၌ ကပ္ၿငိျခင္း နဲ႔ အာရုံ ကုိ ခ်ဳပ္စပ္ျခင္း ေနာ္။ ေနာက္အာရုံဆုိတာ ဘယ္လုိဟာလဲ လုိ႔တစ္ခါၾကည့္ရေအာင္၊ ဒါအေရးႀကီးတယ္ေနာ္။ အာရုံဟာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ သ႑န္ မွာ ဘယ္လုိေပၚသလဲ ။
ဘယ္လုိသိလဲဆုိတာ ကုိ သိဘုိ႔လုိအပ္တယ္ ေနာ္။
အာရုံ= ဒြါရ ေျခာက္ပါး ရွိတယ္ေနာ္။မ်က္စိအတြက္ အဆင္းအာရုံ ၊နားအတြက္ အသံ၊ ႏွာေခါင္း အတြက္ အနံ႔၊ လွ်ာ အတြက္ အရသာ ၊ကုိယ္ အတြက္ အေတြ႔ အထိ ၊ေအးတာ ပူတာ ၾကမ္းတာ၊ႏုတာေတြေနာ္။ စိတ္အတြက္ေတာ့ ဓမၼာရုံလုိ႔ေခၚတယ္။ ၆ ခုရွိတယ္ေနာ္။ ဒီ ၆ ခုကုိ ပုံေလးဆြဲျပ မွ နားလည္ လြယ္မယ္ေနာ္ ။


မ်က္စိ ၊နား ၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္ ႏွင့္ စိတ္မွီ တာ ကႏွလုံးအိမ္ မွာ မွီတာ ၊ဆက္သြယ္ထားတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆင္းတုိက္ရင္ စိတ္ ေစတသိတ္ေတြ လာ ေပါင္းတာေနာ္ ၊ၿပီးရင္ ကာလမျခားျပန္ ၿပီး ပုံရိပ္ေပၚတယ္။ အသံလည္းဒီအတုိင္းပဲေနာ္။

စိတ္ေစတသိတ္ေတြေပါင္းခြင့္ရၿပီးရင္ ထပ္ပုံေပၚတယ္။ အနံ႔လည္းဒီအတုိင္းပဲမွတ္၊ အရသာလည္းဒီ အတုိင္းပဲမွတ္ပါ။ ကုိယ္မွာလည္းဒီ အတုိင္းပဲေနာ္။ အာရုံေတြဟာျဖင့္ ေရွ႔က ငါးဒြါရတုိက္တဲ့အခ်ိန္ ၊စိတ္နဲ႔ ေစတသိတ္ သြားေပါင္းတာနဲ႔ တစ္ၿပဳိင္နက္ သိလုိက္တယ္။ ဒီလုိသိၿပီးရင္ မေနာတံခါးမွာ သြားပြင့္တယ္။ ႀကံသိစိတ္လုိ႔ေခၚတယ္ ကာလမျခား ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။

0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္: