Friday, March 20, 2009

ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ခြဲဘုိ႔ရာ (ပစၥဳပ႒ာန္)

ကၽြန္မအပါအ ဝင္ တစ္ခ်ဳိ႔ေသာ လူေတာ္ ေတာ္ မ်ားမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနမိတတ္တဲ့ ကုသုိလ္ တရားေတြ ဆုိတာ ကုသုိလ္လုိ႔ အမည္ ခံေသာ္ လည္း အကုသုိလ္တရားမ်ား ျဖစ္ပြားေနၾကတတ္ၾကပါတယ္..။ ေငြကုန္ လူပန္း အခ်ိန္ျဖဳန္းၿပီး အပါယ္ေရာက္ ေၾကာင္း အကုသုိလ္ တရားမ်ားစုေဆာင္းေနမိလ်က္သားျဖစ္ေနတတ္ တာဟာ အလြန္႔အလြန္ ကုိ ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္..။
ကုသုိလ္ ျဖစ္သလား မျဖစ္ဘူးလားဆုိတာ တုိင္းတာ ဆန္းစစ္ ၾကည့္ ဘုိ႔ရန္ အခ်က္ ေလးခ်က္ ရွိတဲ့ အထဲ မွ လကၡဏာ ႏွင့္ ရသ ကုိ ေရးသားမွ်ေဝ ခဲ့ ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ကုသုိလ္လုိ႔ နံမည္ တပ္ ခါ ဘယ္လုိ လုပ္လုပ္ (စြဲလမ္းျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း)မ်ားကုိ ပယ္ ေဖ်ာက္ ဖ်က္ဆီးႏုိင္မွ ကုသုိလ္ ျဖစ္ပါတယ္..မပယ္ ႏုိင္ လ်င္ အကုသုိလ္ ျဖစ္ပါတယ္..။

ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ တရားေတြ ဟာ တကယ္ ေတာ့ နာ မည္ မဟုတ္ပါဘူး။ သေဘာ တရားမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္..။သေဘာ အထိ ဉာဏ္ မသက္ ဝင္ႏုိင္ေသာ ေၾကာင့္ နာ မည္ အမ်ဳိး မ်ဳိး တပ္ ကာ ကုသုိလ္ မ်ား လုပ္ေနၾကပါတယ္..။သေဘာ မပုိင္ ဉာဏ္ မႏုိင္ ရင္ေတာ့ လႈပ္ေလ ျမဳပ္ေလ သာ ျဖစ္ေန ၾကပါတယ္ဘုရား။
အခုေျပာ ခ်င္တာ ကေတာ့ တတိယ အခ်က္ ျဖစ္တဲ့ ပစၥဳပ႒ာန္ ျဖစ္ပါတယ္..။ ပစၥဳပ႒ာန္ ဟူသည္ မွာ မိမိ ဉာဏ္ မွာ ထင္လာ ႏုိင္ေသာ အျခင္းအရာ သာ ျဖစ္ပါတယ္..။

ကုသုိလ္၏ထင္လာ ႏုိင္ေသာ အျခင္းအရာ ပစၥဳပ႒ာန္ မွာ
( ေဝါ ဒါနပစၥဳပ႒ာနံ= ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္း အျပစ္ကင္းေသာ တရားဟု ေယာဂီ တုိ႔ ဉာဏ္မွာ ထင္လာ၏)
ဆုိ သည့္ အတုိင္း ကုသုိလ္တရားျဖစ္ပြားလ်င္ စိတ္ထဲမွာ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္း အျပစ္ကင္းကာၾကည္ လင္လာ ပါတယ္..။စိတ္မွာ သန္႔ရွင္းလ်င္ ႏႈတ္အေျပာ ေတြ မွာ အၿငိ အကပ္ မရွိပဲ သန္႔ရွင္းလာ ပါတယ္..။ကုိယ္ အမူအရာေတြမွာလည္း တည္ ၾကည္ ခန္႔ညားလာ ပါတယ္..။

အကုသုိလ္၏ထင္လာ ႏုိင္ေသာ အျခင္းအရာ ပစၥဳပ႒ာန္ မွာ
( ကာလုႆိယ ပစၥဳပ႒ာနံ= မည္းညစ္ရႈပ္ေထြး၊ အျပစ္ရွိေသာ တရားဟု ေယာဂီ တုိ႔ ဉာဏ္မွာ ထင္လာ၏)
ဆုိ သည့္ အတုိင္း အကုသုိလ္တရားျဖစ္ပြားလ်င္ စိတ္ထဲမွာ အစြဲမ်ားျဖင့္ညစ္ႏြမ္းလာ ပါတယ္..။ ရႈပ္ေထြး လာပါတယ္..။ေနရာတုိင္းကုိ အျပစ္တင္လာ တယ္။ စိတ္မွာ ညစ္ႏြမ္းလ်င္ ႏႈတ္အေျပာ ေတြ မွာ ညစ္ႏြမ္းလာပါတယ္..။ကုိယ္ အမူအရာေတြမွာလည္း ညစ္ႏြမ္းလာ ပါတယ္..။

စိတ္မွာ ရႈပ္ေထြးေနလုိ႔ ႏႈတ္အေျပာ ေတြ မွာလည္းရႈပ္ေထြးေနပါတယ္..။ကုိယ္ အမူအရာ ေတြမွာ လည္းရႈပ္ေထြးေနပါတယ္..။စိတ္မွာ အျပစ္တင္လုိရင္လည္း ႏႈတ္အေျပာေတြမွာလည္းအျပစ္တင္လာ ပါတယ္..။ကုိယ္ အမူအရာေတြမွာလည္း အျပစ္တင္လုိေသာ အမူအရာေတြ ျဖစ္လာ ပါတယ္..။

အကုသုိလ္ ျဖစ္ေနသူ ဟုတ္ မဟုတ္ စစ္ေဆးၾကည့္လုိလ်င္ အရာ အားလုံးကုိ ခ်စ္စရာ မုန္းစရာ မ်ားျဖင့္ အျပစ္တင္ ေနတာကုိ ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ထင္ရွားေနပါတယ္..။

သည္ တရားစကား ေလးက ေမွာင္ မုိက္ေနေသာ ေနရာကုိ မီးထြန္းျပလုိက္ သကဲ့သုိ႔ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ျဖစ္ မွန္းမသိပဲ အဝိဇၨာ ျဖင့္ေမွာင္ မုိက္ေနေသာ သတၱ ေလာ က ႀကီးကုိ ပညာ အလင္း၊ သစၥာ အလင္း ထြန္းျပလုိက္ ျခင္းပါပဲဘုရား..။

တပည့္ေတာ္တုိ႔ တစ္ေတြသည္ ငါ့ေက်ာင္း၊ ငါ့ဆရာေတာ္၊ ငါ့ နည္းပညာ၊ ငါသိ၊ ငါတတ္၊ ငါ့တရား ဆုိၿပီး ကုသုိလ္ နယ္ထဲတြင္ ကုသုိလ္ ကိစၥမ်ားေဆာင္ရြက္ေနၾကပါ လ်က္...ကုိယ့္ဘက္ ကုိ ခ်စ္စရာ ထင္.. အျခားဘက္ ကုိ မုန္းစရာ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ ထည့္ထည့္ ေတြးမႈ မ်ဳိး ကုိ ေနာင္ ေရွာင္က်ဥ္ပါ့ မယ္ဘုရား။

သူတပါးကုိ အျပစ္တင္ ခ်င္စိတ္၊ အျပစ္တင္ေသာ စကား၊ အျပစ္တင္ေသာ အမူအရာမ်ား ကုိ ထင္ထင္ ရွားရွား ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အမွတ္တမဲ့ ေသာ္ လည္းေကာင္း ျပသ ေနမိ တတ္တာေတြအား (ပစၥဳပ႒ာန္ )ကုိေအာက္ေမ့ ဆင္ျခင္လ်က္ သတိႀကီးစြာ ထားပါ့မယ္ဘုရား။
ေက်းဇူးတင္စြာ ရွစ္ခုိး ကန္ ေတာ့ လုိက္ ပါတယ္ဘုရား။

0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္: