Sunday, April 5, 2015

လူသားတုိ႔အား ထုဆစ္ပုံေဖၚျခင္း

လူသားတုိ႔အား ထုဆစ္ပုံေဖၚျခင္း
==================
*ေရရွည္ တည္တံ့ရန္ အေမွ်ာ္ အျမင္ဥာဏ္ * ဆုိတဲ့ နာမည္ နဲ႔ ကုိတာ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ စာအုပ္ကေလး ဟာ ထုိင္းက Dr. Sulak Sivaraksa ေရးသားတဲ့ *The Wisdom of Sustainability *ဆုိတဲ့ စာအုပ္ကေလးျဖစ္ပါတယ္..။

ဒီစာအုပ္ကုိဖတ္ရႈၿပီး ဒီစာစုကုိေရးသားပါတယ္..။

ဒီစာအုပ္ကုိ ဖတ္ၿပီးကတည္းက ကၽြန္မ ရဲ႔ ပညာသင္ၾကားမႈ ဦးတည္ခ်က္မ်ားကုိ ဘယ္လုိ သတ္မွတ္ရမယ္ ဆုိတာ ကုိလည္းလႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္..။

မေန႔ကေတာ့ကၽြန္မ လုိပဲ ေတာင္သူပညာေပးလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ညီမတစ္ေယာက္ နဲ႔ ေတြ႔ ပါတယ္..။ စာသင္တဲ့အခါ ဘယ္သူေတြကုိ အဓိက ထားသင္ပါသလဲ ဆုိေတာ့.... စုိက္ပ်ဳိးေရး ညီအမ ႏွစ္ေယာက္ အေတြ႔အႀကဳံ မွ ေပးေသာ ခံစားခ်က္မ်ား တူညီ ခဲ့ၾကပါတယ္..။

ဘာဘြဲ႔လက္မွတ္မွမရွိတဲ့ ပညာေရး ေန၀န္းကြယ္ေနတဲ့ ရွစ္တန္းနဲ႔ လမ္းဆုံးေနတဲ့ကေလးမ်ားကုိ သင္ၾကားေပးပါသတဲ့..။ ေက်ာင္းသင္ပညာေရး တစ္ခုက ခ်ီးျမွင့္ လုိက္တဲ့ လက္မွတ္ တခုခု ရမေနတဲ့ လူငယ္မ်ားကုိ အဓိက ထားသင္ပါတယ္တဲ့..။ ကၽြန္မ ရဲ႔ Target group သည္ လည္းသည္သုိ႔သာပါပဲ..။

လက္ရွိပညာေရး စနစ္က ေမြးထုတ္ေပးလုိက္ေသာ ပညာတတ္မ်ား ဆုိတာ လစာေကာင္းတဲ့ အလုပ္ တစ္ခု ရရန္ ကုိသာ ဦးတည္ သင္ၾကားေပးေနသည္လား ထင္မွတ္မွားစရာ..။
အနာဂတ္ေရရွည္ တည္တံ့ မဲ့ လူ႔ အဖြဲ႔ အစည္းအတြက္ မည္သုိ႔ ေသာအရည္အခ်င္းမ်ား ႏွင့္ျပည့္စုံေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကုိ ေမြးထုတ္ေပး ပါမည္နည္း ။

ကၽြန္မ တုိ႔ ရဲ႔ ေရရွည္ တည္တံ့မဲ့အနာဂတ္ ကုိမည္ သုိ႔ေသာ ပုံစံ ျဖင့္တည္ေဆာက္ပါ မည္ လဲ..။
အနာဂတ္ကုိ ရုိးရာ ဥာဏ္ပညာ အေျမာ္ အျမင္ ဓေလ့ထုံးစံအေပၚတည္ေဆာက္ရ မွာလား ။

ထုိ ကမၻာကုိ အားလုံးအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ၊ အၾကမ္းမဖက္ျခင္း ။ တရားျခင္း မူတုိ႔အေပၚ တည္ေဆာက္ရ မွာလား ။

လူ႔ႏွလုံးသားမွန္သမွ်က တမ္းတမ္းတတ ျဖစ္ေသာ ..အမွန္တကယ္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲျခင္းအေပၚ ၌ တည္ေဆာက္သင့္ တယ္ ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိေကာ လက္ခံၾကမည္လား ကၽြန္မက စဥ္းစားေနမိပါတယ္..။
ကုိယ့္ကုိကုိ အားကုိး၊ ကုိယ့္ကုိကုိ ေလးစား၍ ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈ ၌ ဂုဏ္ယူ ၊ ႏွိမ့္ခ်ေသာ ၊ ရုိးရုိးေနတတ္ေသာ ၊ ရက္ေရာေသာ၊ အၿမဲ သတိတရားရွိေသာ သူမ်ား ျဖစ္လာေသာ္ ကၽြန္ပ္တုိ႔ ခ်မ္းသာမည္ မွာ မုခ် အ မွန္ပါ..။ လုိ႔ အာဂ်န္ဆူလတ္က ဆုိပါတယ္..။

အတၱ ၌ ဗဟုိျပဳျခင္းကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္ အသိစိတ္ကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေသာ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကုိ ဖိႏွိပ္ျခင္းမ်ား ၊ေခါင္းပုံျဖတ္ျခင္း မ်ား မွ ေ၀းေအာင္တည္ေဆာက္ ႏုိင္ပါတယ္..။

ပညာတတ္ေတြ ဆုိတာက ေအာက္ေျခ လူတန္းစားတုိ႔ ၊ အပယ္ခံ လူမ်ား တုိ႔ ရဲ႔ အသံ ၊ ရင္တြင္းစကားကုိ နားေထာင္ရန္မလုိ အပ္ေတာ့ျပီေလာ..။

ပညာေရး စနစ္သည္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျခင္း ကုိ အားေပးေသာ စနစ္ျဖစ္ေနၿပီလား..။ ပညာေရးစနစ္ သည္ ကုိယ့္ကုိကုိ နားလည္ ေစျခင္းမွ ကင္းေ၀းေစေလသလား။
Ecologist ေဂဟေဗဒပညာရွင္ Thomas Berry ကေတာ့ အခုေခတ္တကၠသုိလ္မ်ားကုိ အလြန္အႏၱရာယ္ႀကီးမားတဲ့ အင္စတီက်ဴးရွင္း မ်ားရယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္..။

အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေနေသာ ျပႆနာမ်ားမွ ကြာေ၀း ေနေသာ သူမ်ားကုိ ေမြးထုတ္တယ္လုိ႔လည္းဆုိပါတယ္..။
တကၠသုိလ္ေက်ာင္းထြက္ေတြဟာ ေငြေၾကးအက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ျခင္း သာေၾကာင္းက်ဳိးထုိက္၏ ဟု ယူဆကာ ကမၻာ့စီးပြားေရး ရဲ႔ နက္ရႈိင္းေသာ ေနရာက ပါ၀င္ေနတယ္..။
တကၠသုိလ္ေတြ မွာ ဝိဇၨာ ပညာ ရပ္မ်ားႏွင့္လစ္ဘရယ္ ပညာေရး အတြက္ အလွဴဒါန ျပဳၾကပါတယ္..။ သိပၸံပညာ အတြက္လည္း အႀကီးအက်ယ္ လွဴကာ ေငြသုံးစြဲ တဲ့ စီးပြားေရးအလုပ္ႀကီး ေတြ ရွိပါတယ္..။
စီးပြားေရး သမားမ်ားဟာတကၠသုိလ္ ရဲ႔ သုေတသန လုပ္ငန္းေတြ မွာ ေငြ လွဴ ၿပီး ခ်ယ္လွယ္ လႊမ္း မုိးၾကတာ လည္းကၽြန္မ ကုိယ္ေတြ႔ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္..။

ကၽြန္မ တုိ႔ ဖတ္ရတဲ့ Ph.D Comic တစ္ခု မွာ သုေတသန လုပ္ရမဲ့ အဆုိျပုခ်က္ မူၾကမ္း Hypothesis တစ္ခု ကုိဘယ္လုိ ေတြးမလဲ (Where is Hypothesis coming from?) ဆုိေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက ေငါ့ၿပီး Donor Corporation ေတြ ရဲ႔ ဆႏၵ မွာ မူတည္တာေပါ့လုိ႔ ေျဖခဲ့ဘူးတာ….။ဒါအျဖစ္မွန္ ပါ..။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေနာ္.. Thomas Berry ကေတာ့ တကၠသုိလ္ေတြ မွာ သီလပုိင္းဆုိင္ရာ ၊ စိတ္ပုိငး္ဆုိင္ရာ ထိန္းေက်ာင္းပဲ့ျပင္ မဲ့ သီလဆုိင္ရာ႒ာနမွဴး မ်ားခန္႔သင့္တယ္ လုိ႔ဆုိပါတယ္..။

ပညာေရး စံနစ္ ဆုိတာကေတာ့ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္းေတြ ၊ အတူတကြ ပူးေပါင္းပါ၀င္ျခင္းေတြ ၊ ၾကင္နာျခင္းမ်ားကုိ ေနရာေပး ျခင္းမ်ား ပါ၀င္ရပါမယ္..။
က်င့္၀တ္မ်ားျဖင့္ သီလရွိေသာ ဘ၀ျဖစ္ေစရန္လမ္းညႊန္ရပါမယ္..။

သဘာဝ ရဲ႔ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ျခင္း ကုိ နားလည္ တန္ဘုိးထားေသာ …. သဘာ၀ နဲ႔ သပၸါယ ျဖစ္ေအာင္ေနတတ္ကာ သိကၡာ ႏွင့္လည္းညီ……ရုိေသေလးျမတ္ဖြယ္ ၌ လည္း ရုိေသသည့္အသိရွိေအာင္သင္ေပးသင့္တာပါ..။

သိပၸံက အသစ္ေတြ႔ ရွိခ်က္ အသိမ်ားကုိ ေဒသႏၱရ တုိင္းရင္း ရုိးးရာ အေျမာ္အျမင္မ်ား နဲ႔ ညွိႏႈိင္းဘုိ႔လည္းလုိအပ္ပါတယ္..။
ကၽြန္မ သင္ၾကားတဲ့ ဇီ၀နည္းပညာ ရပ္ရဲ႔ အသစ္ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြ အေပၚထားသင့္တဲ့ သေဘာထားကေတာ့ တကယ္ ပဲ လုိအပ္ေနတာပါ..။
ဒီ့အတြက္ ဘယ္လုိ ခံယူသင့္တယ္ဆုိတာ ကၽြန္မ တပည့္ေလးမ်ားကုိ လက္ဆင့္ကမ္းလုိလွပါတယ္..။

အဓိက အေရးႀကီးဆုံး ကေတာ့ တကၠသုိလ္ ရဲ႔ အလုပ္ဟာ ေက်ာင္းသားေတြကုိ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစား တစ္ရပ္ ျဖစ္လာရန္ သင္ေပးဘုိ႔ မဟုတ္ …. လုိ႔ ေရးသားခ်က္ကုိ ေတာ့ကၽြန္မ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ေထာက္ခံမိပါတယ္..။

ဆက္ပါဦးမည္။
ေမတၱာျဖင့္
သစၥာအလင္း

*ေရရွည္ တည္တံ့ရန္ အေမွ်ာ္ အျမင္ဥာဏ္ * ဆုိတဲ့ နာမည္ နဲ႔ ကုိတာ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ စာအုပ္ကေလး ဟာ ထုိင္းက Dr. Sulak Sivaraksa ေရးသားတဲ့ *The Wisdom of Sustainability *ဆုိတဲ့ စာအုပ္ကေလးျဖစ္ပါတယ္..။

ဒီစာအုပ္ကုိဖတ္ရႈၿပီး ဒီစာစုကုိေရးသားပါတယ္..။

ဒီစာအုပ္ကုိ ဖတ္ၿပီးကတည္းက ကၽြန္မ ရဲ႔ ပညာသင္ၾကားမႈ ဦးတည္ခ်က္မ်ားကုိ ဘယ္လုိ သတ္မွတ္ရမယ္ ဆုိတာ ကုိလည္းလႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္..။

မေန႔ကေတာ့ကၽြန္မ လုိပဲ ေတာင္သူပညာေပးလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ညီမတစ္ေယာက္ နဲ႔ ေတြ႔ ပါတယ္..။ စာသင္တဲ့အခါ ဘယ္သူေတြကုိ အဓိက ထားသင္ပါသလဲ ဆုိေတာ့.... စုိက္ပ်ဳိးေရး ညီအမ ႏွစ္ေယာက္ အေတြ႔အႀကဳံ မွ ေပးေသာ ခံစားခ်က္မ်ား တူညီ ခဲ့ၾကပါတယ္..။

ဘာဘြဲ႔လက္မွတ္မွမရွိတဲ့ ပညာေရး ေန၀န္းကြယ္ေနတဲ့ ရွစ္တန္းနဲ႔ လမ္းဆုံးေနတဲ့ကေလးမ်ားကုိ သင္ၾကားေပးပါသတဲ့..။ ေက်ာင္းသင္ပညာေရး တစ္ခုက ခ်ီးျမွင့္ လုိက္တဲ့ လက္မွတ္ တခုခု ရမေနတဲ့ လူငယ္မ်ားကုိ အဓိက ထားသင္ပါတယ္တဲ့..။ ကၽြန္မ ရဲ႔ Target group သည္ လည္းသည္သုိ႔သာပါပဲ..။

လက္ရွိပညာေရး စနစ္က ေမြးထုတ္ေပးလုိက္ေသာ ပညာတတ္မ်ား ဆုိတာ လစာေကာင္းတဲ့ အလုပ္ တစ္ခု ရရန္ ကုိသာ ဦးတည္ သင္ၾကားေပးေနသည္လား ထင္မွတ္မွားစရာ..။
အနာဂတ္ေရရွည္ တည္တံ့ မဲ့ လူ႔ အဖြဲ႔ အစည္းအတြက္ မည္သုိ႔ ေသာအရည္အခ်င္းမ်ား ႏွင့္ျပည့္စုံေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကုိ ေမြးထုတ္ေပး ပါမည္နည္း ။

ကၽြန္မ တုိ႔ ရဲ႔ ေရရွည္ တည္တံ့မဲ့အနာဂတ္ ကုိမည္ သုိ႔ေသာ ပုံစံ ျဖင့္တည္ေဆာက္ပါ မည္ လဲ..။
အနာဂတ္ကုိ ရုိးရာ ဥာဏ္ပညာ အေျမာ္ အျမင္ ဓေလ့ထုံးစံအေပၚတည္ေဆာက္ရ မွာလား ။

ထုိ ကမၻာကုိ အားလုံးအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ၊ အၾကမ္းမဖက္ျခင္း ။ တရားျခင္း မူတုိ႔အေပၚ တည္ေဆာက္ရ မွာလား ။

လူ႔ႏွလုံးသားမွန္သမွ်က တမ္းတမ္းတတ ျဖစ္ေသာ ..အမွန္တကယ္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲျခင္းအေပၚ ၌ တည္ေဆာက္သင့္ တယ္ ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိေကာ လက္ခံၾကမည္လား ကၽြန္မက စဥ္းစားေနမိပါတယ္..။
ကုိယ့္ကုိကုိ အားကုိး၊ ကုိယ့္ကုိကုိ ေလးစား၍ ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈ ၌ ဂုဏ္ယူ ၊ ႏွိမ့္ခ်ေသာ ၊ ရုိးရုိးေနတတ္ေသာ ၊ ရက္ေရာေသာ၊ အၿမဲ သတိတရားရွိေသာ သူမ်ား ျဖစ္လာေသာ္ ကၽြန္ပ္တုိ႔ ခ်မ္းသာမည္ မွာ မုခ် အ မွန္ပါ..။ လုိ႔ အာဂ်န္ဆူလတ္က ဆုိပါတယ္..။

အတၱ ၌ ဗဟုိျပဳျခင္းကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္ အသိစိတ္ကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေသာ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကုိ ဖိႏွိပ္ျခင္းမ်ား ၊ေခါင္းပုံျဖတ္ျခင္း မ်ား မွ ေ၀းေအာင္တည္ေဆာက္ ႏုိင္ပါတယ္..။

ပညာတတ္ေတြ ဆုိတာက ေအာက္ေျခ လူတန္းစားတုိ႔ ၊ အပယ္ခံ လူမ်ား တုိ႔ ရဲ႔ အသံ ၊ ရင္တြင္းစကားကုိ နားေထာင္ရန္မလုိ အပ္ေတာ့ျပီေလာ..။

ပညာေရး စနစ္သည္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျခင္း ကုိ အားေပးေသာ စနစ္ျဖစ္ေနၿပီလား..။ ပညာေရးစနစ္ သည္ ကုိယ့္ကုိကုိ နားလည္ ေစျခင္းမွ ကင္းေ၀းေစေလသလား။
Ecologist ေဂဟေဗဒပညာရွင္ Thomas Berry ကေတာ့ အခုေခတ္တကၠသုိလ္မ်ားကုိ အလြန္အႏၱရာယ္ႀကီးမားတဲ့ အင္စတီက်ဴးရွင္း မ်ားရယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္..။

အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေနေသာ ျပႆနာမ်ားမွ ကြာေ၀း ေနေသာ သူမ်ားကုိ ေမြးထုတ္တယ္လုိ႔လည္းဆုိပါတယ္..။
တကၠသုိလ္ေက်ာင္းထြက္ေတြဟာ ေငြေၾကးအက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ျခင္း သာေၾကာင္းက်ဳိးထုိက္၏ ဟု ယူဆကာ ကမၻာ့စီးပြားေရး ရဲ႔ နက္ရႈိင္းေသာ ေနရာက ပါ၀င္ေနတယ္..။
တကၠသုိလ္ေတြ မွာ ဝိဇၨာ ပညာ ရပ္မ်ားႏွင့္လစ္ဘရယ္ ပညာေရး အတြက္ အလွဴဒါန ျပဳၾကပါတယ္..။ သိပၸံပညာ အတြက္လည္း အႀကီးအက်ယ္ လွဴကာ ေငြသုံးစြဲ တဲ့ စီးပြားေရးအလုပ္ႀကီး ေတြ ရွိပါတယ္..။
စီးပြားေရး သမားမ်ားဟာတကၠသုိလ္ ရဲ႔ သုေတသန လုပ္ငန္းေတြ မွာ ေငြ လွဴ ၿပီး ခ်ယ္လွယ္ လႊမ္း မုိးၾကတာ လည္းကၽြန္မ ကုိယ္ေတြ႔ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္..။

ကၽြန္မ တုိ႔ ဖတ္ရတဲ့ Ph.D Comic တစ္ခု မွာ သုေတသန လုပ္ရမဲ့ အဆုိျပုခ်က္ မူၾကမ္း Hypothesis တစ္ခု ကုိဘယ္လုိ ေတြးမလဲ (Where is Hypothesis coming from?) ဆုိေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက ေငါ့ၿပီး Donor Corporation ေတြ ရဲ႔ ဆႏၵ မွာ မူတည္တာေပါ့လုိ႔ ေျဖခဲ့ဘူးတာ….။ဒါအျဖစ္မွန္ ပါ..။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေနာ္.. Thomas Berry ကေတာ့ တကၠသုိလ္ေတြ မွာ သီလပုိင္းဆုိင္ရာ ၊ စိတ္ပုိငး္ဆုိင္ရာ ထိန္းေက်ာင္းပဲ့ျပင္ မဲ့ သီလဆုိင္ရာ႒ာနမွဴး မ်ားခန္႔သင့္တယ္ လုိ႔ဆုိပါတယ္..။

ပညာေရး စံနစ္ ဆုိတာကေတာ့ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္းေတြ ၊ အတူတကြ ပူးေပါင္းပါ၀င္ျခင္းေတြ ၊ ၾကင္နာျခင္းမ်ားကုိ ေနရာေပး ျခင္းမ်ား ပါ၀င္ရပါမယ္..။
က်င့္၀တ္မ်ားျဖင့္ သီလရွိေသာ ဘ၀ျဖစ္ေစရန္လမ္းညႊန္ရပါမယ္..။

သဘာဝ ရဲ႔ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ျခင္း ကုိ နားလည္ တန္ဘုိးထားေသာ …. သဘာ၀ နဲ႔ သပၸါယ ျဖစ္ေအာင္ေနတတ္ကာ သိကၡာ ႏွင့္လည္းညီ……ရုိေသေလးျမတ္ဖြယ္ ၌ လည္း ရုိေသသည့္အသိရွိေအာင္သင္ေပးသင့္တာပါ..။

သိပၸံက အသစ္ေတြ႔ ရွိခ်က္ အသိမ်ားကုိ ေဒသႏၱရ တုိင္းရင္း ရုိးးရာ အေျမာ္အျမင္မ်ား နဲ႔ ညွိႏႈိင္းဘုိ႔လည္းလုိအပ္ပါတယ္..။
ကၽြန္မ သင္ၾကားတဲ့ ဇီ၀နည္းပညာ ရပ္ရဲ႔ အသစ္ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြ အေပၚထားသင့္တဲ့ သေဘာထားကေတာ့ တကယ္ ပဲ လုိအပ္ေနတာပါ..။
ဒီ့အတြက္ ဘယ္လုိ ခံယူသင့္တယ္ဆုိတာ ကၽြန္မ တပည့္ေလးမ်ားကုိ လက္ဆင့္ကမ္းလုိလွပါတယ္..။

အဓိက အေရးႀကီးဆုံး ကေတာ့ တကၠသုိလ္ ရဲ႔ အလုပ္ဟာ ေက်ာင္းသားေတြကုိ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစား တစ္ရပ္ ျဖစ္လာရန္ သင္ေပးဘုိ႔ မဟုတ္ …. လုိ႔ ေရးသားခ်က္ကုိ ေတာ့ကၽြန္မ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ေထာက္ခံမိပါတယ္..။

ဆက္ပါဦးမည္။
ေမတၱာျဖင့္
သစၥာအလင္း 

0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္: