ကာမဂုဏ္ဆုိတာ အာရုံငါးပါးပါပဲ ။
အာရုံနဲ႕ဒြါရ (မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ဟူေသာ ဒြါရ ႏွင့္ အဆင္း၊
အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ အေတြ႔အထိ ) တို႔ ဆံုေတြ႕တဲ့အခါ “ ေသာမနႆ သဟဂုတ္ေလာဘမႈစိတ ္” ျဖစ္လုိ႔ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း (ပီတိ-ေသာမနႆ) တုိ႔ ျဖစ္ေပၚတယ္။ ဒီႏွစ္သက္ျခင္း ခ်မ္းသာျခင္းတုိ ႔ဟာ ကာမဂုဏ္ရဲ႕ သာယာဖြယ္ျဖစ္တယ္ ။* ရယ္ လုိ႔ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတ ာ္ အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီး ဌာန ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္ အေျခံခံအဆင့္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထ ား ပါတယ္..။
ထုိ အဓိပါယ္အရ ေတာ့အ ႏွစ္ခ်ဳပ္ရင္ ပီတိကုိ စာသုံး လုိ ၾကတာ နဲ႔ ဘ၀ မွာ အၿပဳိင္ဆုိင္ႀကဳ ိးစားၾကေတာ့တာပါ ..။
ျမင္ဘူးတဲ့အဆင္း ၊ ၾကားဘူးတဲ့ အသံ၊ ရႈ ဘူးတဲ့ ရနံ႔ ၊စားဘူးတဲ့အရသာ၊ ေတြ႔ဘူးတဲ့အထိအေ တြ႔ ကုိ ေသာ္လည္းေကာင္း ဒါကုိအေျခ ခံၿပီး ခ်ဲ႔ ထြင္ေတာင့္တတာ ကုိ ကာမဂုဏ္ခံစားတယ္ လုိ႔ ေခၚတာ ျဖစ္ပါတယ္..။
အမွန္ စင္စစ္ေတာ့ အာရုံ နဲ႔ ဒါြရတုိက္တဲ့ အခ်ိန္ မွာ ျဖစ္ေပၚလာ တဲ့ ခႏၶာငါးပါး၊ (ရုပ္နာမ္ ၂ပါး) တုိ႔ ဟာ ထိရင္းပ်က္ ၊ေလာင္ရင္းကုန္ ရတာပါ..။ေနာက္ ကာလ မျခားမေနာတံခါး (မေနာဒြါရ) မွာ ေပၚ ကာ ေပ်ာက္ျပယ္ လြင့္စင္ကာအသစ္ အသစ္ တုိ႔ အစားထုိး ျဖစ္ေပၚ ေနတဲ့ခႏၶာအိမ္ဟာ အစဥ္တန္းေနေတာ့တ ာ..။
ေရရွည ္မတည္တံ့သလုိ အစုိင္အခဲ အတုံးအခဲ လည္းမရွိ..အရိပ္ တစ္ခု လုိ..တံလွပ္လုိ ဖ်ပ္ကနဲဖ်တ္ကနဲ ေလာင္ကၽြမ္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၾကရတ ာ…။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပုိင္းေလာ့ဆရာေတ ာ္ဘုရားႀကီး ကေတာ့ ေပၚလြင္ေအာင္ထပ္ ရွင္း ျပပါတယ္..။
ေရႊ ေတြ စိန္ေတြ ကုိယ္မွာ ဆင္ တဲ့အခါ တကယ္ေတာ့ ေအးေအး နဲ႔ေလးေလးႀကီး ျဖစ္ေနတာတဲ့..။
သုိ႔ေသာ္လည္း မေနာဒြါရ မွာ စိတ္အစာ ဒီလုိ စားပါတယ္…ငါက ေရႊ ေတာင္ပုိင္တာ စိန္ေတာင္ပုိင္တ ာ..သူတုိ႔ငါ့လုိ မ၀တ္ႏုိင္ဘူး ။ ငါ့စိန္ ကအရည္အေသြးအေကာင ္းဆုံး စသည္ျဖင့္ စိတ္အစာ အျဖစ္ ပီတိ ကုိ စားသုံးၾကေတာ့တာ ..။
ဒါေတြ ၀တ္ၿပီး ဘယ္ကုိသြားမွာလည ္း ေတာထဲ သြားမွာလား၊ လူေတြ စည္တ့ဲေနရာသြားမ ွာလား..။ သြားတဲ့အခါ လွလုိက္တာ..ေခ်ာ လုိက္တာ… ကုိ တစ္ခါ ထပ္ၿပီး ပီတိ စားသုံးၾကျပန္ပါ ေသးတယ္..။
ဒီဥပမာ ကုိအေျခခံၿပီး ခ်ဲ႔ထြင္ စဥ္းစားၾကည့္လုိ ႔ရပါတယ္..။
ဒီပီတိကုိစားခ်င ္တာနဲ႔ ပဲကၽြန္မတုိ႔ ရဲ႔ ဘ၀အခ်ိန္ေတာ္ေတာ ္မ်ားမ်ားကုိ သုံးစြဲခဲ့ရပါတယ ္..။အကုသုိလ္ နဲ႔ ရင္းခဲ့ရတာေတြလည ္း ရွိနုိင္ခဲ့ပါတယ ္..။
သားသမီးအာရုံ၊ ဇနီးခင္ပြန္းအာရ ုံ၊ အုိးအိမ္ အာရုံ ေတြ ပီတိျဖစ္ၿပီး သာယာ ကာ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္ ၊ ကံေတြ ျဖစ္ၾကရပါေတာ့တယ ္..။
ဒါေတြ ဟာ စိတ္ေတြး မွာ ခဏလာေပၚတဲ့ အရိပ္ ေတြ ပါ။ အရိပ္ ကုိ အေကာင္ထင္ ပီတိစားခ်င္လုိ႔ .. မသိမသာၿပဳိင္ကာ အသာစီးရခဲ့ရင္လည ္း ေက်နပ္မႈေလး နဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာ ရမွာေလးတစ္ခု အတြက္နဲ႔ပဲ ၿပဳိင္ၾကဆုိင္ၾက အႏုိင္လုိခ်င္ၾက ေတာ့တာ..။
ကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာဟာ အပူေလာင္ဆံုး မီးမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ တဏွာရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စသည္တုိ႔ ယွဥ္စပ္ေနၾကတဲ့အ တြက္ ခ်မ္းသာအစစ္ မဟုတ္ဘူး။ မုိးေမွ်ာ္ ငရုတ္သီး စားရသလုိ အႏူမီးကင္သလုိ ပူပူေလာင္ေလာင္ ခ်မ္းသာမမွ်သာ ျဖစ္တယ္။
အာရံုငါးပါးဆုိတ ာ ရုပ္တရားေတြပဲ။ သက္မဲ့ရုပ္၀တၳဳအ ားလံုးနဲ႕
သက္ရွိ သတၱ၀ါအားလံုးဟာ မျမဲတဲ့ အနိစၥတရား၊ ဆင္းရဲတဲ့ ဒုကၡတရား၊ အစုိးမရ
အႏွစ္မပါတဲ့ အနတၳတရား၊ မတင့္တယ္တဲ့ အသုဘတရားေတြသာ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေမာဟက
ဒီအမွန္သေဘာေတြက ို ဖံုးကြယ္ထားျပီး ေျပာင္းျပန္ အမွားသေဘာတုိ႔ကိ ု သိျမင္ေစတဲ့အတြက ္ တဏွာေလာဘက ကာမဂုဏ္အာရုံေတြ ကို တပ္မက္တြယ္တာျခင ္း ျဖစ္တယ္။
ကာမတရားတုိ႔ဟာ (၁) အမဲရုိး၊ (၂) အသားတစ္၊ (၃) ျမက္မီးရူးတုိင္ ၊ (၄) မီးက်ီးခဲတြင္း၊ (၅) အိပ္မက္၊ (၆) အငွားပစၥည္း၊ (၇) အသီးျပည့္တဲ့ အပင္ အသီးသီးနဲ႕ ပမာတူၾကတယ္။ အႏွစ္သာရ ကင္းျပီး ဆင္းရဲပင္ပန္းျခ င္းကိုသာ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။
အဲဒီဥပမာ ေတြ ထဲ မွာ ကၽြန္မ အတြက္အရွင္းလင္း ဆုံး နဲ႔ အမွတ္မိဆုံး ဥပမာ ကေတာ့ အမဲရုိး ဥပမာ ပါပဲ..။
ေက်းဇဴးေတာ္ရွင္ ပုိင္းေလာ့ဆရာေတ ာ္ဘုရားႀကီး ကေတာ့ ေပၚလြင္ေအာင္ ထပ္ေဟာပါတယ္..။ ေခြးအုိ နဲအမဲရုိးလုိပါတ ဲ့..။
ေခြးကအုိၿပီ ဆုိေတာ့ သြားက မရွိ..။ အမဲရုိး ကလည္းအရုိးဆုိေတ ာ့ အသားကမရွိ..။ သြားဖုံးေလး နဲ႔ ၾကိတ္ၾကိတ္ၿပီး ကုိက္ရတာ..။
ဘာမွ မရွိတာ ခ်င္းတူတူ မွာ ဘာကေကာင္းတာလည္း ဆုိေတာ့ ကုိယ့္ပါးစပ္က ထြက္တဲ့ သားေရေလးနဲ႔ ကုိယ္ အထင္ေလး နဲ႔ ၀ေနရတာ..။ တကယ္ေတာ့ ဘာအႏွစ္သာရမွ မရွိပါဘူး..။
အခ်ိန္ၾကေတာ့ သြားဖုံးပြန္းလာ တာ ဟာ ကုိယ့္မွာ ကိေလသာ တရားေတြသာ တုိးလာေတာ့တာေပါ ့..။
အမွန္မွာျဖစ္ရမွ ာက အခုေတြးေနတဲ့ ့ကိစၥ ကသတၱ၀ါ ဟုတ္လုိ႔လား။အေက ာင္အထည္ ေကာဖမ္းဆုပ္ရလုိ ႔လား၊ ဒါဟာ စိတ္အျမင္မွား အေပၚမွာ စြဲလန္းေနတာပဲ.. ။ အခု စိတ္နဲ႔ ရုပ္ဖြဲ႔ခ်ည္ၿပီ း ေပၚလာတာေတြပါ..။ ျမဲလည္းမၿမဲဘူး။ ဖြားလုိက္ေသလုိက ္ နဲ႔ ။ အခု ေနေသရင္ ဘယ္လုိ စြဲလန္းဖြယ္ ရာကိစၥ ျဖစ္ျဖစ္ အကုန ္တန္းလန္းထားခဲ့ ရမယ္ လုိ႔ အမွန္ႏွလုံးသြင္ းရမွာပါ..။
ေလ်ာ့ရဲရဲ က်င့္တဲ့ သူကုိ ကုိယ့္ကိေလသာ ကုိယ္ျပန္ပတ္လိမ ့္မယ္တဲ့..။
အင္း………………………..
စိတ္ကူးကလည္းယဥ္ ..။ကဗ်ာ ဆန္တတ္တဲ့ ၀ါသနာ ကလည္းရွိ… ဟုိလူ႔ခင္လုိက္ ဒီလူ႔မင္လုိက္.. သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ရဲ႔ လွပမႈေတြ လည္းခံစား.. နဲ႔ ကၽြန္မ လုိ လူမ်ဳိးကေတာ့ အမဲရုိးဘယ္ႏွစ္ေ ခ်ာင္း ေလာက္ မ်ား ကုိက္မိၿပီးၿပီလ ဲ တြက္စစ္ေနရပါတယ္ ..။
အင္း သြားဖုံးေတြေတာင ္အေတာ္က်ိန္း…။
ထုိ အဓိပါယ္အရ ေတာ့အ ႏွစ္ခ်ဳပ္ရင္ ပီတိကုိ စာသုံး လုိ ၾကတာ နဲ႔ ဘ၀ မွာ အၿပဳိင္ဆုိင္ႀကဳ
ျမင္ဘူးတဲ့အဆင္း
အမွန္ စင္စစ္ေတာ့ အာရုံ နဲ႔ ဒါြရတုိက္တဲ့ အခ်ိန္ မွာ ျဖစ္ေပၚလာ တဲ့ ခႏၶာငါးပါး၊ (ရုပ္နာမ္ ၂ပါး) တုိ႔ ဟာ ထိရင္းပ်က္ ၊ေလာင္ရင္းကုန္ ရတာပါ..။ေနာက္ ကာလ မျခားမေနာတံခါး (မေနာဒြါရ) မွာ ေပၚ ကာ ေပ်ာက္ျပယ္ လြင့္စင္ကာအသစ္ အသစ္ တုိ႔ အစားထုိး ျဖစ္ေပၚ ေနတဲ့ခႏၶာအိမ္ဟာ
ေရရွည ္မတည္တံ့သလုိ အစုိင္အခဲ အတုံးအခဲ လည္းမရွိ..အရိပ္
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္
ေရႊ ေတြ စိန္ေတြ ကုိယ္မွာ ဆင္ တဲ့အခါ တကယ္ေတာ့ ေအးေအး နဲ႔ေလးေလးႀကီး ျဖစ္ေနတာတဲ့..။
သုိ႔ေသာ္လည္း မေနာဒြါရ မွာ စိတ္အစာ ဒီလုိ စားပါတယ္…ငါက ေရႊ ေတာင္ပုိင္တာ စိန္ေတာင္ပုိင္တ
ဒါေတြ ၀တ္ၿပီး ဘယ္ကုိသြားမွာလည
ဒီဥပမာ ကုိအေျခခံၿပီး ခ်ဲ႔ထြင္ စဥ္းစားၾကည့္လုိ
ဒီပီတိကုိစားခ်င
သားသမီးအာရုံ၊ ဇနီးခင္ပြန္းအာရ
ဒါေတြ ဟာ စိတ္ေတြး မွာ ခဏလာေပၚတဲ့ အရိပ္ ေတြ ပါ။ အရိပ္ ကုိ အေကာင္ထင္ ပီတိစားခ်င္လုိ႔
ကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာဟာ အပူေလာင္ဆံုး မီးမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ တဏွာရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စသည္တုိ႔ ယွဥ္စပ္ေနၾကတဲ့အ
အာရံုငါးပါးဆုိတ
ကာမတရားတုိ႔ဟာ (၁) အမဲရုိး၊ (၂) အသားတစ္၊ (၃) ျမက္မီးရူးတုိင္
အဲဒီဥပမာ ေတြ ထဲ မွာ ကၽြန္မ အတြက္အရွင္းလင္း
ေက်းဇဴးေတာ္ရွင္
ေခြးကအုိၿပီ ဆုိေတာ့ သြားက မရွိ..။ အမဲရုိး ကလည္းအရုိးဆုိေတ
ဘာမွ မရွိတာ ခ်င္းတူတူ မွာ ဘာကေကာင္းတာလည္း
အခ်ိန္ၾကေတာ့ သြားဖုံးပြန္းလာ
အမွန္မွာျဖစ္ရမွ
ေလ်ာ့ရဲရဲ က်င့္တဲ့ သူကုိ ကုိယ့္ကိေလသာ ကုိယ္ျပန္ပတ္လိမ
အင္း………………………..
စိတ္ကူးကလည္းယဥ္
အင္း သြားဖုံးေတြေတာင
ေမတၱာျဖင့္
သစၥာအလင္း
၂၀၁၃၊ ေယာဂီေဟာင္းတရား
0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္:
Post a Comment