Monday, July 27, 2015

မာတိကမာတာကုိ အားက်မိပါသျဖင့္



တစ္ရက္ခြဲ ခန္႔ လူမမာလုံးလုံး ျဖစ္သြား ေသာကၽြန္မမွာ … ထုိအခ်ိန္မ်ား အတြင္း ကုိယ့္ကုိကုိ အသုဘကမၼ႒ာန္း ပြားမ်ားရေလာက္ေအာင္ စက္ဆုပ္ရြံရွာ ဖြယ္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္..
ပထမ ေသြးစတုိး ကာ အဖ်ားေ၀ဒနာ ျဖစ္ေတာ့ သံပုရာရည္မ်ား အသီးမ်ား စား…. ေနာက္ေတာ့ …ထုိအက်ဳိးဆက္က ေနာက္တစ္ေန႔ တခါ ၀မ္းသြားသည္ မွာ ၁၀ႀကိမ္ထက္မနည္း..။
ငါ၏ ကုိ္ယ္မွာ … နံ႔သာေမႊးႀကဳိင္ ..
မၿမဲခုိင္လွစြာ… ေကာင္းရာမျမင္
ဆံပင္သာရွိ..အေမႊးရွိ၍
ေျခသည္းလက္သည္း..သြားလည္း တစ္ေထြ..
အေရ တစ္မ်ဳိး… ညွီနံ႔ ဆုိးသည္
အသုိးအပုတ္ခ်ည္းပါတကား..။ အနိစၥ..ဒုကၡ..အနတၱ။ အသုဘ ပါတကား။ ရယ္လုိ႔
သႀကၤန္ တြင္း တုံး က ဓမၼစကၡဳ ဆရာေတာ္ အရွင္ ဣၿႏၵိယ (သွ်င္မုိးေ၀) သင္ၾကားေပးတဲ့ ၃၂ ေကာ႒ာသ -တစပဥၥက ကမၼ႒ာန္း အႏုလုံ၊ ပဋိလုံ ဆင္ျခင္ ပုံ ကုိ သတိရမိပါတယ္..။
အမွန္တကယ္ နံေစာ္...ေရကလည္းမခ်ဳိး၀ံ့။ မခ်ဳိးႏုိင္...။ အကၤ်ီ မ်ား ေရခ်ဳိးခန္းပုံထားၿပီး လဲလွယ္ ရပါေတာ့တယ္..။
ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ က ...* နင္.... ဇရာဆုိတာ လက္မခံ ေသးဘူးလား၊ အမွန္လက္မခံဘူးလား၊ ျပန္မရ ႏုိင္တဲ့ ႏုပ်ဳိမႈ ကုိ သာယာေနသလား * ဆုိတာမ်ဳိးမေျပာေသာ္လည္းေျပာ သကဲ့ သုိ႔ သတိေပးလာတာ ...။ သူငယ္ခ်င္း ေရ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ေၾကာင့္ အတိတ္က ဓာတ္ပုံတင္တာမ်ားသြား တာပါ..အမွန္ေတာ့ ငါက အိပ္ယာထဲ မွာ အသုဘ အပုပ္ေကာင္ျဖစ္ေနတာပါ..။
တရားအားထုတ္ရန္ၾကြ လာတဲ့ ရဟန္း ၆ က်ိပ္ ကုိ ဆြမ္းသကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ေဆး ျဖင့္ ေထာက္ပံံ့ လွဴဒါန္းျပဳစုလုပ္ေကၽြး တဲ့ * မာတိက မာတာ* မယ္ေတာ္ သည္လည္း ၃၂ ေကာ႒ာသ ကမၼ႒ာန္း ျဖင့္ အနာဂါမ္တည္ သြားတာ ဆရာေတာ္ကသင္ေပးခဲ့တာ.... လည္းမွတ္မိေနခဲ့ပါတယ္..။
ေကာ႒ာသ ဆုိတာကေတာ့ အစုအပုံ လုိ႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္..။ ကၽြန္မ တုိ႔ အားလုံး ရဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အစုအပုံ ( ၃၂ ) ပုံ ပုံ လုိ႔ ရပါတယ္..။ ကၽြန္မ ပါဠိ၊ ျမန္မာ ၊ အဂၤလိပ္ျဖင့္ ခြဲျခမ္း စာရင္းျပဳစု ရႈမွတ္ၾကည့္ပါမယ္..။
ပထ၀ီဓာတ္ သေဘာအစု (၂၀)
-----------------------------------
၁။ ေကသာ = ဆံပင္ေပါင္း (၂၅၀-၀၀၀၀၀)ခန္႔ = Hair of the head
၂။ ေလာမာ= အေမႊး (၉၉၀၀၀၀) ခန္႔ =Hair of the body
၃။ နခါ = လက္သည္းေျခသည္း (၂၀) = Nails
၄။ ဒႏၱာ = သြား (၃၂)ေခ်ာင္း = Teeth
၅။ တေစာ = အေရထူ၊ အေရပါး တစ္ကုိယ္လုံး ခြာလွ်င္ ဇီးေစ့ခန္႔= Skin
၆။ မံသံ = အသားတစ္ (၉၀၀)ခန္႔= Flesh
၇။ ႏွာရု = အေၾကာ (၇၀၀၀၀)= Sinews
၈။ အ႒ိ = အရုိး (၃၀၀)= Bones
၉။ အ႒ိ မဥၹံ = ရုိးတြင္းျခင္ဆီ၊ အရုိးထဲ မွ ျဖဴေသာအဆင္း= Bone Marrow
၁၀။ ၀ကၠံ = အညႈိ႔ ၊ ႏွလုံးသားကုိျခံ ရံ တည္ရွိေသာ အသားစုိင္ ႏွစ္ခု= Kidneys
၁၁။ ဟဒယံ = ႏွလုံး၊ တလက္ဖက္မွ်ေသာ ႏွလုံးေသြး၏ တည္ရာႏွလုံးသား။= Heart
၁၂။ ယကနံ = အသည္း ၊ကသစ္ရြက္ ႏွင့္တူ၏။= Liver
၁၃။ ကိေလာမကံ = အေျမွး၊ ႏွစ္ခုေသာအေျမွး = Membranes
၁၄။ ပိဟကံ = အဖ်ဥ္း ၊ သရက္ရြက္ = Spleen
၁၅။ ပပၹါသံ = အဆုတ္= Lungs
၁၆။ အႏၱံ = အူမ ၊ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ပတ္ေခြ = Bowels
၁၇။ အႏၱဂုဏံ = အူသိမ္၊ အူမႀကီးကုိ ရစ္ပတ္ေခြေန၏။= Entrails
၁၈။ ဥဒရိယံ = အစာသစ္ ၊စားၿပီးစေခြးအံဖတ္ ႏွင့္တူ၏ ။= Undigested Food
၁၉ ။ကရီသံ =အစာေဟာင္း ၊ အစာအိမ္မွ က်က္ၿပီးေသာက်င္ႀကီး = Excrement
၂၀။။ မတၳလုဂၤံ = ဦးေဏွာက္ ။ မုန္႔ညက္ခဲ ႏွင့္တူေသာျဖူေသာ ဦးေဏွာက္= Brain
အာေပါဓာတ္ သေဘာအစု (၁၂)
------------------------------------
၂၁။ပိတၱံ = သည္းေျခ = Bile
၂၂။ ေသမွံ = သလိပ္ =Phlegm
၂၃။ ပုေဗၺာ= ျပည္ပုပ္= Pus
၂၄။ ေလာဟိတံ =ေသြး = Blood
၂၅။ ေသေဒါ = ေခၽြး ဆီၾကည္အဆင္းရွိ ။= Sweat
၂၆။ ေမေဒါ = အဆီခဲ= Fat
၂၇။ အႆု= မ်က္ရည္ = Tears
၂၈။ ၀ႆာ= ဆီၾကည္ = Grease
၂၉။ ေခဠာ= တံေတြး= Spittle
၃၀။ သိဃၤာဏိကာ = ႏွပ္ =Mucus
၃၁။ လသိကာ= အေစး = Oil of the Joints
၃၂။မုတၱံ = က်င္ငယ္ = Urine
ထုိ ၃၂ ေကာ႒ာသ အစုတုိ႔ကုိ ရြတ္ဆုိပြားမ်ား ၿပီး..စက္ဆုပ္ဖြယ္…ဆင္ျခင္ရုံမွ် ဆုိတာကေတာ့ ပညတ္အာရုံ အသြင္သာ ယူထားတဲ့အတြက္ သမထ အလုပ္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္..။
၀ိပႆနာ အျဖစ္ ပြားမ်ားလုိ တယ္ဆုိရင္ျဖင့္ …ပရမတ္ အာရုံသုိ႔ ေျပာင္းၿပီး ရုပ္ကာယ ရဲ႔ သေဘာအစစ္ကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရပါမယ္..။ ၃၂ ေကာ႒ာသ တစ္ခု ခ်င္းစီကုိ ခြဲျခားၿပီး…..ဥပမာ…ဆံပင္ ဆုိလွ်င္
ဤ ကုိယ္ႀကီး မွာ……( ဆံပင္ ) တုိ႔ မည္ သည္..အသီးအျခား ျဖစ္ေသာ အစုမွ်သာ ျဖစ္၏ ။ စိတ္ေစတနာ မရွိ။ အဗ်ာကတသေဘာ ျဖစ္၏ ။သတၱ၀ါ ၊ သူ၊ ငါ၊ မိန္းမ ၊ ေယာကၤ်ား သေဘာမဟုတ္ ။ မာမႈ ၊ေပ်ာ့မႈ ဟူေသာ ပထ၀ီသေဘာမွ် သာတည္း။
ဤ ကုိယ္ႀကီး မွာ……( ႏွပ္ ) တုိ႔ မည္ သည္..အသီးအျခား ျဖစ္ေသာ အစုမွ်သာ ျဖစ္၏ ။ စိတ္ေစတနာ မရွိ။ အဗ်ာကတသေဘာ ျဖစ္၏ ။သတၱ၀ါ ၊ သူ၊ ငါ၊ မိန္းမ ၊ ေယာကၤ်ား သေဘာမဟုတ္ ။ ယုိမႈ ၊စီးမႈ ဟူေသာ အာေပါ ဓာတ္ သေဘာမွ် သာတည္း ။
ကၽြန္မ အတြက္ ေတာ့ အမ်ဳိးအမယ္ ၃၂ မ်ဳိး၊ သဘာ၀ ကလည္းမတူေတာ့ ရႈ မွတ္ရတာ စိတ္၀င္စားဖြယ္..တကယ္လည္းယုိစီး လုိက္…ထြက္က်လုိက္ဆုိေတာ့..။ (ခယ= ကုန္ျခင္း၊ ၀ယ= ပ်က္ျခင္း) သေဘာေတြကုိ ျမင္ ေအာင္ၾကည့္ မိေစ လ်က္..အိပ္ယာထက္ မွာ ႏွစ္ရက္ခြဲတာ…. ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ ရပါေတာ့တယ္..။
က်မ္းကုိး = ဓမၼစကၡဳ ဆရာေတာ္ အရွင္ ဣၿႏၵိယ (သွ်င္မုိးေ၀)၏ မဟာသတိပ႒ာန္ ႏွင့္ မဇၥ်ိမ ပဋိပဒါက်င့္စဥ္ ၊ စာမ်က္ႏွာ ၃၈-၄၃။
ဆရာေတာ္သုိ႔ ဦးခုိက္လ်က္

ေမတၱာျဖင့္
သစၥာအလင္း

0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္: