Thursday, September 6, 2018

သ ွ်ႏၱနိေကတန္ (သုိ႔မဟုတ္) အားက်မိေသာ တကၠသုိလ္


-----------------------------------------------
ဘဝရဲ႔ ေနာက္ပုိင္းရက္ေတြကုိ ပညာသင္ၾကားေရး အတြက္သာ အခ်ိန္ေပးမယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ထားတဲ့ အတြက္..တတ္ႏုိင္သမ ွ်ေတာ့ အစည္းအေဝး ပြဲေတြ ..။ ဖုိရမ္ေတြ…ထမင္းစားပြဲေတြ၊ ညစာစားပြဲေတြ ( ကုိယ္မပါလည္းျဖစ္တယ္ ) ဆုိရင္ ေရွာင္ပါေတာ့တယ္..။
စာသင္တာကလည္း ဘဝ ရဲ႔ ေပးဆပ္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး မီးေလာင္ကၽြမ္းလုိ႔ ေပ်ာ္ ေပ်ာ့စီးဆင္းေနတဲ့ ဖေယာင္းသားမကုန္ခင္ တတ္စြမ္သမ ွ် မီးကူးေပးခဲ့ခ်င္တဲ့ စိတ္ ဆုိတာ မေသခင္ေပါ့..။
မေန႔က ေတာ့ က်မ ႀကဳိက္ႏွစ္ သက္တဲ့ ( The First Jasmine - ငယ္ဘဝက စပယ္ဦးမ်ား) ဆုိတဲ့ကဗ်ာေလးကုိ ျပန္ရွာဖတ္ရင္း ကဗ်ာေရး တဲ့ ႏုိဘယ္ ဆုရ ကဗ်ာ ဆရာ Rabindranarth Tagore တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ တကၠသုိလ္ေလးကုိ သြားသတိရမိပါတယ္..။
ၿပီးေတာ့ သ ွ်ႏၱနိေကတန္ က တဂုိးတကၠသုိလ္အေၾကာင္းေလးကုိ ဖတ္ရႈ ျဖစ္ပါတယ္..။
ျမန္မာကဆုိ ဆရာဗဂ်ီေအာင္စုိး တက္ခဲ့ဘူးတဲ့ေက်ာင္းေလးလည္းျဖစ္ပါတယ္..။
သ ွ်ႏၱနိေကတန္ ဆုိတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးျမေသာ ရြာကေလလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္..။
အိႏၵိယႏုိင္ငံ ၊ ကာလကတၱားၿမဳိ႔ နဲ႔ ၁၅၀ ကီလုိ မီတာ အကြာ မနီးမေဝးေဒသေလး ျဖစ္ၿပီး ဘဂၤလား ျပည္နယ္ မွာ ရွိပါတယ္..။ စိမ္းစုိလွပတဲ့ လြင္ျပင္ကေလးျဖစ္ပါတယ္..။
ဒီရြာကေလးဟာ ၁၉ ရာစု ကုန္လြန္ ခါနီးအခ်ိန္ ေတြမွာ ကမၻာေက်ာ္ ႏုိဘယ္ ဆုရ ကဗ်ာ ဆရာႀကီး ရာဘင္ျဒာနတ္ တဂုိး ရဲ႔ ဖခင္ႀကီးဟာ သူအၿငိမ္းစားယူခ်ိန္ တရားအားထုတ္ ဘုိ႔ အဲဒီရြာေလး မွာ ေျမကြက္ေလးဝယ္ခဲ့ပါတယ္..။
၁၉ ၀၁ ခုႏွစ္ မွာ ဖခင္ႀကီး ထံမွ အေမြရၿပီးအဲဒီေနရာမွာ သ ွ်ႏၱနိေကတန္ တကၠသုိလ္ တစ္ခု ထူေထာင္ဘုိ႔ စတင္ခဲ့ပါတယ္..။ သူ႔ရဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ေတြအေကာင္အထည္ေဖၚဘုိ႔ အစပ်ဳိးလုိက္တာပါ..။ ကမၻာ့ နာမည္ ေက်ာ္ ႏုိင္ငံတကာ တကၠသုိလ္ တစ္ခု ထူေထာင္ဘုိ႔ ရံပုံေငြ အဆင္သင့္မ်ားမ်ားစားစားရွိမေနပါဘူး။
ရံပုံေငြ ရွာေဖြ ဘုိ႔ဆုိတာကလည္း လြယ္ လွတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး ။ တဂုိးဟာ သူပုိင္ တဲ့ စာအုပ္ ေတြကုိေရာင္းတယ္..။ သူ႔စာအုပ္ ရဲ႔ မူပုိင္ခြင့္အတြက္ေပးရတဲ့အခေၾကးေငြ ေတြကုိလည္းထည့္တယ္..။ ႏုိဘယ္ ဆုရ တဲ့ေငြ ကုိလည္း တကၠသုိလ္ ထူေထာင္ေရးအတြက္သုံးစြဲ ခဲ့ပါတယ္..။ ေငြ အျပင္ အဓိက က်တဲ့အခ်က္ကေတာ့ တဂုိးဟာ သူ႔ဘဝ တစ္ခုလုံး ျမႈပ္ႏွံေပးဆက္ခဲ့တယ္..။ အခ်ိန္ျပည့္ ၊စြမ္းရည္ျပည့္ ေမတၱာအျပည့္နဲ႔ တည္ေထာင္ ထားခဲ့တဲ့ တကၠသုိလ္ ေလးျဖစ္ပါတယ္..။
ဒါေတာင္မွ ပဲတကၠသုိလ္ေလးဟာ ထုိအခ်ိန္ က တျခားေသာ ပညာေရးစနစ္ရဲ႔ တကၠသုိလ္ေတြ နဲ႔ မတူ….တမူခြဲထြက္ခဲ့ပါတယ္..။ ေတာက္ပ သားနားတဲ့ အေဆာက္အဦေတြ ဓာတ္ခြဲ ခန္းေတြ ရွိမေနပါဘူး..။ တဂုိး ဟာ သူ႔ ရဲ႔ တကၠသုိလ္ ေလးကုိ သက္ကယ္ မုိးထားတဲ့ တဲေလး ေတြ နဲ႔ စတင္ခဲ့ပါတယ္..။
စတင္ခဲ့ခ်ိန္က ေန ဆယ္စုႏွစ္ ၂ ခုေလာက္ေက်ာ္ကာမွ အုတ္တုိက္အေဆာက္အဦေတြ ေဆာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္..။
အေဆာက္အဦကသာ ထူးျခားေနတာမဟုတ္ပါ.. တဂုိးက်င့္သုံးတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကလည္းထူးျခားလုိ႔ေနခဲပါတယ္..။
ထူးျခား တဲ့ ဝိေသသ ၃ ခုကုိေျပာရမယ္ ဆုိရင္
၁။Education knows of no human boundaries—ဆုိတဲ့ တရုတ္ စကားပုံတစ္ခု လုိပါပဲ ပညာေရး ဆုိတာ ဘယ္သူဘယ္ ဝါ မခြဲျခားလူသားတုိင္းသိသင့္တဲ့အရာ ဆုိတဲ့ တရုတ္စကားပုံတစ္ခုကုိကုိးကားညႊန္းဆုိပါတယ္..။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ေလာက္ ကေရွးဘုိးဘြားဘီဘင္ေတြ ကတဆင့္ရရွိတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြျဖစ္ပါတယ္..။
သုိ႔ေသာ္လည္း အိႏၵိယ ႏုိင္ငံဟာ ဘာသာေရးကုိးကြယ္ မႈ မ်ားစြာရွိခဲ့ပါတယ္..။ အမ်ားစု က ဟိႏၵဴ ဘာသာကုိကုိးကြယ္ၾကပါတယ္..။ ဘာသာမတူရင္ေသာ္လည္းေကာင္း ဇာတ္ အနိမ့္အျမင့္မတူ ရင္ေသာ္လည္းေကာင္း အတူမေနႏုိင္၊ ထမင္းအတူမစားႏုိင္တဲ့ ဓေလ့လည္းႀကီးထြားခဲ့ပါတယ္..။ ထမင္းအတူမစားႏုိင္သလုိ အဝတ္အစားအမ်ဳိးအစားတူ ဝတ္ဆင္ျခင္း ၊တစ္မုိးေအာက္မွာ ေနထုိင္ျခင္းလည္းမျပဳ ၊ တစ္လမ္းတည္းကုိလည္းရင္ေဘာင္တန္းသြားလုိ႔မရ..။
ဒီလုိ ဘာသာေရးေတြ ၊ဇာတ္အနိမ့္အျမင့္ခြဲျခားဆက္ဆံမႈေတြစတဲ့ ရႈပ္ေထြး တဲ့အေျခအေနကုိ တဂုိးကနားလည္ ခဲ့ပါတယ္..။ ထုိ အေျခ အေနက မလုိလားအပ္တဲ့အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ေပၚေစခဲ့တယ္..။ ဒီလုိ လူေတြ တည္ေဆာက္ထားတဲ့လူလူခ်င္းခြဲျခားဆက္ဆံတဲ့အတားအဆီးကုိ တဂုိး က ျဖဳိခြင္းဘုိ႔ ႀကဳိးစားခဲ့တယ္..။ သူ႔ရဲ႔ တကၠသုိလ္ ကုိတက္ေရာက္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြ ဟိႏၵဴ ကုိးကြယ္ခ်င္ကုိးကြယ္ မယ္။ အစၥလာမ္ ကုိးကြယ္မယ္ ၊ ခရစ္ယာန္ ၊ဗုဒၥၵ ၊ ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္ ၊ ယုံၾကည္မႈ အစုံစုံကြဲျပားမႈေတြကုိလုံးဝ မခြဲျခား ပဲသူ႔ေက်ာင္းမွာ လက္ခံဘုိ႔ တဂုိးကဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္..။
တစ္ေက်ာင္းေဆာင္ထဲမွာအတူတကြေနထုိင္ႏုိင္ရမယ္..အတူတူ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ရမယ္လုိပလည္စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္..။ ဒီ သတ္မွတ္ခ်က္ဟာ ဇာတ္နိမ့္ဇာတ္ျမင့္…. ဘာသာေပါင္းစုံခြဲျခား ဆက္ဆံမႈ ျပင္းထန္ တဲ့ အိႏၵိယ မွာ အလြယ္ တကူ ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားႏုိင္တာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာ နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး တစ္ခု ဆင္ႏႊဲသလုိ ကုိေဆာင္ရြက္ခဲ့ရပါတယ္..။ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ လူသား ဆုိတဲ့ လူသားခ်င္းခ်င္းမကြဲမျပားတစ္သားတည္း ဆက္ႏြယ္ မႈ ကုိမွန္ကန္ စြာတည္ေဆာက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္..။


၂။Oneness between heaven and man—ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့
လူသား နဲ႔ နိဗၼာန္ ဆုိတာမကြဲမျပား တစ္သားတည္းရွိတယ္ ဆုိတဲ့ တရုတ္ စကား ပုံ ရွိပါတယ္..။ တဂုိး ရဲ႔ ေဟာေျပာခ်က္ကေတာ့ လူသားေတြက ရုပ္ဝတၳဳ ဖြံ႔ျဖဳိးတုိးတက္မႈကုိ ေရွ႔ရႈၾကံေဆာင္ေနၾကတယ္…အဲဒီအခါ သဘာဝ ဆန္ဆန္ေနထုိင္မႈ ကုိ ရုပ္ဝတၳဳ တုိးတက္မႈ နဲ့ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ျခင္းက မႈန္ဝါးေမွးမွိန္သြားေအာင္လုပ္ပစ္ႏုိင္စြမ္းရွိတယ္..။
ရုပ္ဝတၳဳ ေတြကုိတပ္မက္ စြဲလန္းမႈ ေတြဟာ လူေတြ ရဲ႔ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေတြကုိ အကုသုိလ္ ဖန္လုံအိမ္ အတြင္းသြတ္သြင္းလုိက္သလုိပါပဲ..။ ထုိ ေခတ္အခါ က တဂုိးရဲ႔ ပညာသင္ၾကားေရးနည္းလမ္းေတြဟာ သခၤန္းစာ ဖတ္စာအုပ္ ေတြကုိ သိပ္ ၿပီးေတာ့မမွီခုိပဲ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ပင္ကုိ္ယ္အေတြးအေခၚ အစြမ္းအစ ေဖၚထုတ္နုိင္စြမ္းရွိမႈကုိေဇာင္းေပးတယ္.. ။ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ နဲ႔ နီးကပ္စြာ ေနထုိင္ ေစတယ္..။ စာသင္ခန္းေတြကုိ အေဆာက္အဦ ထဲမွာထက္ သစ္ပင္ရိပ္ ေအာက္မွာ သင္ၾကားေစခဲ့ပါတယ္..။
အဲဒီအခ်ိန္အခါ ကအိႏၵိယ ဆုိတာ အဂၤလိပ္မင္းတုိ႔ လက္ေအာက္မွာ ဆုိေတာ့..ဒီအေတြးအေခၚဟာ ေတာ္လွန္ေသာ အေတြးအေခၚရယ္လုိ႔ အဂၤလိပ္အစုိးရက ဒီတကၠသုိလ္ကုိ အသိအမွတ္မျပဳခဲ့ပါဘူး။


လူသားေတြက ရုပ္ဝတၳဳ ဖြံ႔ျဖဳိးတုိးတက္မႈကုိ ေရွ႔ရႈၾကံေဆာင္ေနၾကတယ္…အဲဒီအခါ သဘာဝ ဆန္ဆန္ေနထုိင္မႈ ကုိ ရုပ္ဝတၳဳ တုိးတက္မႈ နဲ့ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ျခင္းက မႈန္ဝါးေမွးမွိန္သြားေအာင္လုပ္ပစ္ႏုိင္စြမ္းရွိတယ္..။ 

ရုပ္ဝတၳဳ ေတြကုိတပ္မက္ စြဲလန္းမႈ ေတြဟာ လူေတြ ရဲ႔ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေတြကုိ အကုသုိလ္ ဖန္လုံအိမ္ အတြင္းသြတ္သြင္းလုိက္သလုိပါပဲ..။

ထုိ ေခတ္အခါ က တဂုိးရဲ႔ ပညာသင္ၾကားေရးနည္းလမ္းေတြဟာ သခၤန္းစာ ဖတ္စာအုပ္ ေတြကုိ သိပ္ ၿပီးေတာ့မမွီခုိပဲ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ပင္ကုိ္ယ္အေတြးအေခၚ အစြမ္းအစ ေဖၚထုတ္နုိင္စြမ္းရွိမႈကုိေဇာင္းေပးတယ္.. ။

သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ နဲ႔ နီးကပ္စြာ ေနထုိင္ ေစတယ္..။ စာသင္ခန္းေတြကုိ အေဆာက္အဦ ထဲမွာထက္ သစ္ပင္ရိပ္ ေအာက္မွာ သင္ၾကားေစခဲ့ပါတယ္..။

အဲဒီအခ်ိန္အခါ ကအိႏၵိယ ဆုိတာ အဂၤလိပ္မင္းတုိ႔ လက္ေအာက္မွာ ဆုိေတာ့..ဒီအေတြးအေခၚဟာ ေတာ္လွန္ေသာ အေတြးအေခၚရယ္လုိ႔ အဂၤလိပ္အစုိးရက ဒီတကၠသုိလ္ကုိ အသိအမွတ္မျပဳခဲ့ပါဘူး။

တဂုိး ကသူ႔ တကၠသုိလ္က ထြက္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြကုိ အရည္အတြက္မ်ားမ်ားထုတ္လုပ္မယ္ ရယ္လုိ ႔ ဦးစားမေပးခဲ့ပါဘူး။ ကုိယ္ပုိင္ အက်င့္စရုိက္ရွိေစခ်င္ခဲ့တယ္..။ ထုိစဥ္ က ဂုိဏ္းဂဏ ဝါဒအယူေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲ ျပားတဲ့ အိႏၵိယ မွာ သူ႔ ကုိယ္စားျပဳလာတဲ့ အသုိင္းအဝုိင္း ရဲ႔ ပုံရိပ္ အတိုိင္း ဆက္ဆံတတ္တဲ့ အမူအက်င့္ ေတြ မရွိေအာင္ေလ့က်င့္ပ်ုိးေထာင္ခဲ့ပါတယ္။

ဥပမာေျပာရရင္…သူကမူဆလင္ ပဲယုတ္ညံ့မွာေပါ့..။သူ က တမီ္လ္ ပဲရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မွာေပါ့ ၊ မိန္းမ ဆုိတာ ဒီလုိ ပဲ ၊ စသည္ျဖင့္ တစ္ဦးခ်င္းစီ ရဲ႔ အမွန္တကယ္ အက်င့္စရုိက္ကုိ ပုိင္းျခားေဝဖန္မႈမရွိပဲ ဝါးလုံးရွည္ နဲ႔ သိမ္းႀကဳံးရမ္း တဲ့ လူမ်ဳိးေတြ မေမြးထုတ္မိေအာင္ တဂုိးကႀကဳိးစားခဲ့ပါတယ္..။

ေက်ာင္းသား တစ္ဦးခ်င္ စီရဲ႔ ကိုယ္ပုိင္အရည္အေသြးကုိေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးပါတယ္..။သူတုိ႔ရဲ႔ အႀကဳိက္ ကုိလည္းအေလးထားခဲ့တယ္..။ ေရြးခ်ယ္ ပုိင္ခြင့္ရွိတယ္ လုိ႔လည္းတဂုိးက ယုံၾကည္ပါတယ္..။ တဂုိးရဲ႔ ခံယူခ်က္ အတုိင္းတကၠသုိလ္ ရဲ႔ ပညာေရး ကုိပုံေဖၚ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္..

• Cultivation of mind and mentality — တတိယထူးျခားခ်က္ကေတာ့ စိတ္ နဲ႔ စိတ္ သေဘားထား ေတြကုိအဓိက ထားေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ျခင္း ပဲျဖစ္ပါတယ္..။ စိတ္ေနစိတ္ထားကုိ တဂုိးက သူကုိယ္တုိင္ ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္သလုိ စြဲလန္းတန္ဘုိးထားတဲ့ အႏုပညာဘက္ကုိင္းညြတ္လာေအာင္ ရည္ရြယ္ ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္..။

ဘယ္ လုိ အရာဝတၳဳ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိေတြ႔ခံစားလုိက္တာနဲ႔ ပန္းခ်ီဆြဲ စရာ..ခံစားစရာ ပုံရိပ္ေတြျဖစ္လာတယ္..။ ေရးဖြဲ႔ စရာ သီခ်င္း(သုိ႔မဟုတ္) ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ ျဖစ္လာၾကပါေတာ့တယ္..။ သူ႔ရဲ႔ ယူဆခ်က္ကေတာ့ ၾကားသိတဲ့အသံ ရယ္ စိတ္က အာရုံကုိသိမႈ သေဘာ ရယ္ အဲဒီအာရုံကုိ တုန္႔ျပန္ခံစားမႈ ဟာ ဟာမုိ နီ ျဖစ္ေနရမယ္… ညီညြတ္ေျပျပစ္ေနရမယ္ …. အဲဒီ ညီညြတ္ေျပျပစ္မႈက ေန အႏုပညာ ဖန္တီးမႈ ထြက္ေပၚလာေစရမယ္ ..။

တကယ္လုိ႔ ညီညြတ္ေျပျပစ္မႈ မရွိရင္ ပန္းခ်ီဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္အတြဲအစပ္ေတြ ျဖစ္လာမယ္..။ ကဗ်ာ၊ သီခ်င္းဟာ လည္းနရီစည္းခ်က္ မမွန္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္..။စိတ္၊ အာရုံ၊ တုံျပန္ဆုံးျဖတ္မႈ ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ ဖန္တီးဘုိ႔ အမိန္႔ေပးေစခုိင္းမႈဟာ သိပ္မၾကာလုိက္ဘူး ခဏမွပဲေပ်ာက္ကြယ္ သြားတတ္တယ္ ။ အခ်ိန္တုိအတြင္း ရေအာင္ မိေအာင္ဖမ္းဆုပ္ဘုိ႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း သင္ႀကားေပးပါတယ္..။

ညီညြတ္တဲ့ မ ွ်ေျခ မရွိဘူးဆုိရင္ ထုိဘူဟာ တျခားသူ နဲ႔ ဆက္ဆံဘုိ႔လည္းခက္ခဲ့လိမ့္မယ္..။ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္ရႊင္မွာမဟုတ္ဘူးတဲ့...။

ထုိအခါ မွာ သူဟာ အႏၱိမ အထြဋ္အထိပ္ေအာင္ျမင္မႈကုိညင္းဆုိ ပါလိမ့္မယ္ တဲ့။တဂုိးရဲ႔ ေက်ာင္းမွာ ပန္းခ်ီနဲ႔ ဂီတ ကုိ အဓိက သင္ၾကားေပးပါတယ္..။ ပြဲေတာ္ရက္ေတြ ေရာက္တဲ့အခါ ဆရာေတြေကာေက်ာင္းသားေတြပါ…. အႏုပညာ လႈပ္ရွာမႈ ေတြ ထဲ မွာ ေစခုိင္းမႈ မပါဝင္ပဲ မိမိဘာသာ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ၾကတယ္..။

အခု ေဖၚျပတဲ့အႏွစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္စဥ္ကေလးကေတာ့ တဂုိး ကသူ႔ေက်ာင္းသားေတြကုိသဘာဝ အတုိင္း တြန္းအား မပါပဲ… ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးကုိ ဖြံ႔ျဖဳိးေအာင္ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးတဲ့ နည္းလမ္းေလးေတြျဖစ္ပါတယ္..။သူကုိယ္တုိင္လည္းသဘာဝ တရားကုိ မိခင္သဖြယ္ရႈျမင္ၿပီး ေက်ဇူးတင္စိတ္ နဲ႔ ေလာကသဘာဝ အလွအပေတြ ရဲ႔ ဖြဲ႔စည္းမႈကုိ ခံစားတယ္ ၊ မွတ္တမ္းတင္တယ္..။

လူသားေတြ ရဲ႔ သဘာဝ တရားကုိခံစားတဲ့ လုိက္ေလ်ာ ညီေထြ ေျပျပစ္စြာ ဖြဲ႔ စည္းမႈကုိသိေလေလ… ဂီတ နဲ႔ ပန္းခ်ီေရးဖြဲ႔ ဘုိ႔ နီးစပ္ေလေလ ပဲ ရယ္လုိ႔ သင္ၾကားေပးခဲ့ပါတယ္..။ဒါေၾကာင့္ မုိ႔ သူကုိယ္တုိင္လည္း ကဗ်ာ မ်ားစြာ သီခ်င္းမ်ားစြာေရးဖြဲ႔ ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္..။

တဂုိးေသဆုံးသြားတဲ့အခါ မွာေတာ့ သူ႔ရဲ႔ တူ ကအရုိက္အရာဆက္ခံခဲ့ပါတယ္..။ သူဟာ လည္း တဂုိးရဲ႔ သင္ၾကားမႈေအာက္ကေန အိႏၵိယ ရဲ႔ပန္းခ်ီအေက်ာ္အေမာ္ ျဖစ္လာသူပါ..။ သူကသ ွ်ႏၱနိေကတန္ ဝိစရ ဘာရတီ ( ႏုိင္ငံတကာတကၠသုိလ္) ရဲ႔ အႀကီးအကဲ ျဖစ္လာပါတယ္..။၁၉ ၄၃မွာ ေတာ့အိႏၵိယ အစုိးရ ရဲ႔အသိအမွတ္ျပဳမႈကုိ ရရွိခဲ့ပါတယ္..။ ထုိအခ်ိန္က အိႏၵိယ ဟာ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ မွာပဲရွိပါေသးတယ္..။သုိ႔ေသာ္လည္းထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလာတာမုိ႔ တျခားေသာ ႏုိင္ငံ မွေက်ာင္းသားမ်ားကုိ လက္ခံလာပါတယ္..။ ၃လ သင္တန္းဘြဲ႔သင္တန္းစသည္ျဖင့္လက္ခံသင္ၾကားေပးပါတယ္..။

အခုေတာ့လည္း စုိက္ပ်ဳိးေရးဘြဲ႔၊ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဘာာရပ္ေတြကုိပါ ၄ႏွစ္ ဘြဲ႔ ရသည္ထိ သင္ၾကားေပးေနတာ ဒီလင့္မွာၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္..

http://www.bolpur-santiniketan.com/courses/under-graduate-degree-course.html#

ဒီေဆာင္းပါးေလးကုိေရးတဲ့သူက တုိင္ဝမ္ကေက်ာင္းသားတစ္ဦးပါ..။ ရုပ္ဝတၳဳ ဖြံ႔ျဖဳိးတုိးတက္မႈ ေတြထြန္းကားတဲ့ႏုိင္ငံက လာရေပမဲ့လည္း သ ွ်ႏၱနိ္ေကတန္ရဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေအးျမမႈကုိမေမ့ႏုိင္ပါတဲ့။ ဒီပတ္ဝန္းက်င္ မွာ ၃လ တာေနခဲ့တာ ရွန္ဂရီလာ လုိ နိဗၼာန္ ဘုံတစ္ခု လုိလုိ စိတ္ထဲမွာ စြဲထင္က်န္ရစ္ပါသတဲ့..။

အဲဒီကအျပန္သူဟာ ရုပ္ဝတၳဳ ေတြကုိအလြန္အမင္းမကုိးကြယ္ မစြဲလန္းေတာ့ဘူးတဲ့..။ စိတ္ဝိဥာဥ္ သန္႔စင္မႈ ရဲ႔ အလွရတနာ တစ္ခု ရယ္ ဘယ္သူကမွ မေက်ာ္လြန္နုိင္တဲ့ ေစ့ေဆာ္တုိက္တြန္းမႈေတြ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့တကၠသုိလ္ လုိ႔ သူကဆုိပါတယ္..။

သူကတရုတ္ျပည္ကုိျပန္တယ္ ၁၅ႏွစ္အၾကာမွာ တကၠသုိလ္ကုိျပန္လည္ပတ္တဲ့အခါ မွာ တဂုိးကမရွိေတာ့ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္းတဂုိး ရဲ႔ စိတ္ဝိဥာဥ္ နဲ႔ အထြဋ္အျမတ္အႀကံဥာဏ္ေတြ ရွင္သန္က်န္ေနဆဲ ျဖစ္ေနပါတယ္ တဲ့..။

ဒီေနရာ မွာက်မ ဆုိလုိခ်င္တာကေတာ့ က်မတုိ႔ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ရဲ႔ အဆုံးအမ နဲ႔ ကိုက္ညီေနတာကုိပါ..။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေယာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက မိန္႔ဘူးတယ္…(((ေလာကမွာေနရင္ကြယ္ တဲ့..၊ စိတ္နဲ႔ အာရုံ အဆင္ေျပေအာင္ေနတတ္ဘုိ႔ အေရးႀကီးတယ္ ))) ဆုိတဲ့ အဆုံးအမ နဲ႔ ကုိက္ေနတာကုိပါ..။
ဥပါဒါန္ ႀကီးတဲ့သူေတြဟာ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ပုံစံကုိအေသခ်ၿပီ းကုိယ္ထင္တာအမွန္ပဲဆုိၿပီးအေသ ဆုပ္ကုိင္ထားတတ္ၾကတယ္..။ ျဖစ္မလာ တဲ့အခါ ေမ ွ်ာ္လင့္တာနဲ႔မကုိက္တဲ့အခါ ေဒါသ အပူေတြ ႏွလုံးအိမ္က ထြက္လာပါတယ္…။ ျပင္းထန္ရင္ထန္သလုိ (မေနာကံ၊ ဝစီကံ ) ကတဆင့္ ကာယကံ တုိက္ခုိက္ေစာ္ကားမႈေတြ ျပဳတတ္ေတာ့တာ..ဒါဟာတကယ္ေတာ့အကုသုိလ္ ျဖစ္ပါတယ္..။

သီလေတြလည္းစ င္ၾကယ္ၿပီး စိတ္နဲ႔ အာရုံအဆင္ေျပ ရင္ေတာ့ႏွလုံးအိမ္က အေအးဓာတ္အဟုန္ စိမ့္ထြက္ပါတယ္..။ သၾကား ကုိသိတာမဟုတ္ပဲ ခ်ုိတာကုိသိသလုိ ခံစားမႈ နဲ႔ သာ တုိင္းတာႏုိင္တဲ့သေဘာပါ..။ ဒါကုိ ကုသုိလ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္..။

တကယ္ ေတာ့ သ ွ်ႏၱန္ေကတန္ဟာ ဒီကုသုိလ္ ဓာတ္ကုိ ဖမ္းဆုပ္လမ္းျပႏုိင္ခဲ့သလုိ..သဘဝ တရားကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးမႈ ၊ ရုိးရွင္းစင္ၾကယ္ မႈ၊ ၾကြားဝါလုိစိတ္ကင္းမႈ ၊ ႏွိမ့္ခ် ရုိက်ဳိးမႈေတြကုိ သူ႔အႏုပညာ နဲ႔ သူတည္ေဆာက္သြားတာပဲရယ္လုိ႔က်မ သုံးသပ္ၾကည့္မိပါတယ္..။

က်မတုိ႔ရဲ႔ ယေန႔ကမၻာဟာ တီထြင္မႈ ေတြ တုိးတက္မႈ ေတြျပည့္လ ွ်ံေနပါၿပီ…။ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈ မ်ားစြာ ကလည္း စကၠန္႔နဲ႔အမ ွ် အသစ္အသစ္ေတြ ထြက္ေပၚေနတာ….။

ေလာဘ၊ေဒါသ၊ ေမာဟမ်ားနဲ႔ နာမက်န္းျဖစ္ေနတဲ့ကမၻာႀကီး ဟာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ဖ်က္ဆီးမႈေတြေၾကာင့္လည္း အနားမရရွာပါဘူး..။

ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိသင္ၾကားေပးတဲ့ ေက်ာင္းေတြ၊

သဘဝ တရားကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးမႈ ၊

ရုိးရွင္းစင္ၾကယ္ မႈ၊

ၾကြားဝါလုိစိတ္ကင္းမႈ ၊

ႏွိမ့္ခ် ရုိက်ဳိးမႈေတြ ပုိင္ဆုိင္တဲ့မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ ေမြးထုတ္တဲ့ ေက်ာင္းေတြလုိ သင္ၾကားေပးခ်င္မိပါတယ္..။

အားက်ပါတယ္ သ ွ်ႏၱနိေကတန္ …။ရယ္..။

ေမတၱာျဖင့္
သစၥာအလင္း

0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္: