--------------------------
ဘဝရဲ႔ ေနာက္ပုိင္းရက္ေတြကုိ ပညာသင္ၾကားေရး အတြက္သာ အခ်ိန္ေပးမယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ထားတဲ့ အတြက္..တတ္ႏုိင္သမ ွ်ေတာ့ အစည္းအေဝး ပြဲေတြ ..။ ဖုိရမ္ေတြ…ထမင္းစားပြဲေတြ၊ ညစာစားပြဲေတြ ( ကုိယ္မပါလည္းျဖစ္တယ္ ) ဆုိရင္ ေရွာင္ပါေတာ့တယ္..။
စာသင္တာကလည္း ဘဝ ရဲ႔ ေပးဆပ္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး မီးေလာင္ကၽြမ္းလုိ႔ ေပ်ာ္ ေပ်ာ့စီးဆင္းေနတဲ့ ဖေယာင္းသားမကုန္ခင္ တတ္စြမ္သမ ွ် မီးကူးေပးခဲ့ခ်င္တဲ့ စိတ္ ဆုိတာ မေသခင္ေပါ့..။
မေန႔က ေတာ့ က်မ ႀကဳိက္ႏွစ္ သက္တဲ့ ( The First Jasmine - ငယ္ဘဝက စပယ္ဦးမ်ား) ဆုိတဲ့ကဗ်ာေလးကုိ ျပန္ရွာဖတ္ရင္း ကဗ်ာေရး တဲ့ ႏုိဘယ္ ဆုရ ကဗ်ာ ဆရာ Rabindranarth Tagore တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ တကၠသုိလ္ေလးကုိ သြားသတိရမိပါတယ္..။
ၿပီးေတာ့ သ ွ်ႏၱနိေကတန္ က တဂုိးတကၠသုိလ္အေၾကာင္းေလးကု
ျမန္မာကဆုိ ဆရာဗဂ်ီေအာင္စုိး တက္ခဲ့ဘူးတဲ့ေက်ာင္းေလးလည္း
သ ွ်ႏၱနိေကတန္ ဆုိတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးျမေသာ ရြာကေလလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္..။
အိႏၵိယႏုိင္ငံ ၊ ကာလကတၱားၿမဳိ႔ နဲ႔ ၁၅၀ ကီလုိ မီတာ အကြာ မနီးမေဝးေဒသေလး ျဖစ္ၿပီး ဘဂၤလား ျပည္နယ္ မွာ ရွိပါတယ္..။ စိမ္းစုိလွပတဲ့ လြင္ျပင္ကေလးျဖစ္ပါတယ္..။
ဒီရြာကေလးဟာ ၁၉ ရာစု ကုန္လြန္ ခါနီးအခ်ိန္ ေတြမွာ ကမၻာေက်ာ္ ႏုိဘယ္ ဆုရ ကဗ်ာ ဆရာႀကီး ရာဘင္ျဒာနတ္ တဂုိး ရဲ႔ ဖခင္ႀကီးဟာ သူအၿငိမ္းစားယူခ်ိန္ တရားအားထုတ္ ဘုိ႔ အဲဒီရြာေလး မွာ ေျမကြက္ေလးဝယ္ခဲ့ပါတယ္..။
၁၉ ၀၁ ခုႏွစ္ မွာ ဖခင္ႀကီး ထံမွ အေမြရၿပီးအဲဒီေနရာမွာ သ ွ်ႏၱနိေကတန္ တကၠသုိလ္ တစ္ခု ထူေထာင္ဘုိ႔ စတင္ခဲ့ပါတယ္..။ သူ႔ရဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ေတြအေကာင္
ရံပုံေငြ ရွာေဖြ ဘုိ႔ဆုိတာကလည္း လြယ္ လွတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး ။ တဂုိးဟာ သူပုိင္ တဲ့ စာအုပ္ ေတြကုိေရာင္းတယ္..။ သူ႔စာအုပ္ ရဲ႔ မူပုိင္ခြင့္အတြက္ေပးရတဲ့အခ
ဒါေတာင္မွ ပဲတကၠသုိလ္ေလးဟာ ထုိအခ်ိန္ က တျခားေသာ ပညာေရးစနစ္ရဲ႔ တကၠသုိလ္ေတြ နဲ႔ မတူ….တမူခြဲထြက္ခဲ့ပါတယ္..။
စတင္ခဲ့ခ်ိန္က ေန ဆယ္စုႏွစ္ ၂ ခုေလာက္ေက်ာ္ကာမွ အုတ္တုိက္အေဆာက္အဦေတြ ေဆာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတ
အေဆာက္အဦကသာ ထူးျခားေနတာမဟုတ္ပါ.. တဂုိးက်င့္သုံးတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကလည္းထူးျခားလုိ႔
ထူးျခား တဲ့ ဝိေသသ ၃ ခုကုိေျပာရမယ္ ဆုိရင္
၁။Education knows of no human boundaries—ဆုိတဲ့ တရုတ္ စကားပုံတစ္ခု လုိပါပဲ ပညာေရး ဆုိတာ ဘယ္သူဘယ္ ဝါ မခြဲျခားလူသားတုိင္းသိသင့္တ
သုိ႔ေသာ္လည္း အိႏၵိယ ႏုိင္ငံဟာ ဘာသာေရးကုိးကြယ္ မႈ မ်ားစြာရွိခဲ့ပါတယ္..။ အမ်ားစု က ဟိႏၵဴ ဘာသာကုိကုိးကြယ္ၾကပါတယ္..။ ဘာသာမတူရင္ေသာ္လည္းေကာင္း ဇာတ္ အနိမ့္အျမင့္မတူ ရင္ေသာ္လည္းေကာင္း အတူမေနႏုိင္၊ ထမင္းအတူမစားႏုိင္တဲ့ ဓေလ့လည္းႀကီးထြားခဲ့ပါတယ္..
ဒီလုိ ဘာသာေရးေတြ ၊ဇာတ္အနိမ့္အျမင့္ခြဲျခားဆက
တစ္ေက်ာင္းေဆာင္ထဲမွာအတူတကြ
အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာ နဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး တစ္ခု ဆင္ႏႊဲသလုိ ကုိေဆာင္ရြက္ခဲ့ရပါတယ္..။ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ လူသား ဆုိတဲ့ လူသားခ်င္းခ်င္းမကြဲမျပားတစ
၂။Oneness between heaven and man—ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့
လူသား နဲ႔ နိဗၼာန္ ဆုိတာမကြဲမျပား တစ္သားတည္းရွိတယ္ ဆုိတဲ့ တရုတ္ စကား ပုံ ရွိပါတယ္..။ တဂုိး ရဲ႔ ေဟာေျပာခ်က္ကေတာ့ လူသားေတြက ရုပ္ဝတၳဳ ဖြံ႔ျဖဳိးတုိးတက္မႈကုိ ေရွ႔ရႈၾကံေဆာင္ေနၾကတယ္…အဲဒီ
ရုပ္ဝတၳဳ ေတြကုိတပ္မက္ စြဲလန္းမႈ ေတြဟာ လူေတြ ရဲ႔ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေတြကုိ အကုသုိလ္ ဖန္လုံအိမ္ အတြင္းသြတ္သြင္းလုိက္သလုိပါ
အဲဒီအခ်ိန္အခါ ကအိႏၵိယ ဆုိတာ အဂၤလိပ္မင္းတုိ႔ လက္ေအာက္မွာ ဆုိေတာ့..ဒီအေတြးအေခၚဟာ ေတာ္လွန္ေသာ အေတြးအေခၚရယ္လုိ႔ အဂၤလိပ္အစုိးရက ဒီတကၠသုိလ္ကုိ အသိအမွတ္မျပဳခဲ့ပါဘူး။
လူသားေတြက ရုပ္ဝတၳဳ ဖြံ႔ျဖဳိးတုိးတက္မႈကုိ ေရွ႔ရႈၾကံေဆာင္ေနၾကတယ္…အဲဒီ
ရုပ္ဝတၳဳ ေတြကုိတပ္မက္ စြဲလန္းမႈ ေတြဟာ လူေတြ ရဲ႔ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေတြကုိ အကုသုိလ္ ဖန္လုံအိမ္ အတြင္းသြတ္သြင္းလုိက္သလုိပါပဲ..။
ထုိ ေခတ္အခါ က တဂုိးရဲ႔ ပညာသင္ၾကားေရးနည္းလမ္းေတြဟာ
သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ နဲ႔ နီးကပ္စြာ ေနထုိင္ ေစတယ္..။ စာသင္ခန္းေတြကုိ အေဆာက္အဦ ထဲမွာထက္ သစ္ပင္ရိပ္ ေအာက္မွာ သင္ၾကားေစခဲ့ပါတယ္..။
အဲဒီအခ်ိန္အခါ ကအိႏၵိယ ဆုိတာ အဂၤလိပ္မင္းတုိ႔ လက္ေအာက္မွာ ဆုိေတာ့..ဒီအေတြးအေခၚဟာ ေတာ္လွန္ေသာ အေတြးအေခၚရယ္လုိ႔ အဂၤလိပ္အစုိးရက ဒီတကၠသုိလ္ကုိ အသိအမွတ္မျပဳခဲ့ပါဘူး။
တဂုိး ကသူ႔ တကၠသုိလ္က ထြက္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြကုိ အရည္အတြက္မ်ားမ်ားထုတ္လုပ္မ
ဥပမာေျပာရရင္…သူကမူဆလင္ ပဲယုတ္ညံ့မွာေပါ့..။သူ က တမီ္လ္ ပဲရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မွာေပါ့ ၊ မိန္းမ ဆုိတာ ဒီလုိ ပဲ ၊ စသည္ျဖင့္ တစ္ဦးခ်င္းစီ ရဲ႔ အမွန္တကယ္ အက်င့္စရုိက္ကုိ ပုိင္းျခားေဝဖန္မႈမရွိပဲ ဝါးလုံးရွည္ နဲ႔ သိမ္းႀကဳံးရမ္း တဲ့ လူမ်ဳိးေတြ မေမြးထုတ္မိေအာင္ တဂုိးကႀကဳိးစားခဲ့ပါတယ္..။
ေက်ာင္းသား တစ္ဦးခ်င္ စီရဲ႔ ကိုယ္ပုိင္အရည္အေသြးကုိေလ့က
• Cultivation of mind and mentality — တတိယထူးျခားခ်က္ကေတာ့ စိတ္ နဲ႔ စိတ္ သေဘားထား ေတြကုိအဓိက ထားေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ျခင္း
ဘယ္ လုိ အရာဝတၳဳ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိေတြ႔ခံစားလုိက္တာနဲ႔ ပန္းခ်ီဆြဲ စရာ..ခံစားစရာ ပုံရိပ္ေတြျဖစ္လာတယ္..။ ေရးဖြဲ႔ စရာ သီခ်င္း(သုိ႔မဟုတ္) ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ ျဖစ္လာၾကပါေတာ့တယ္..။ သူ႔ရဲ႔ ယူဆခ်က္ကေတာ့ ၾကားသိတဲ့အသံ ရယ္ စိတ္က အာရုံကုိသိမႈ သေဘာ ရယ္ အဲဒီအာရုံကုိ တုန္႔ျပန္ခံစားမႈ ဟာ ဟာမုိ နီ ျဖစ္ေနရမယ္… ညီညြတ္ေျပျပစ္ေနရမယ္ …. အဲဒီ ညီညြတ္ေျပျပစ္မႈက ေန အႏုပညာ ဖန္တီးမႈ ထြက္ေပၚလာေစရမယ္ ..။
တကယ္လုိ႔ ညီညြတ္ေျပျပစ္မႈ မရွိရင္ ပန္းခ်ီဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္အတြဲအစပ္ေ
ညီညြတ္တဲ့ မ ွ်ေျခ မရွိဘူးဆုိရင္ ထုိဘူဟာ တျခားသူ နဲ႔ ဆက္ဆံဘုိ႔လည္းခက္ခဲ့လိမ့္မယ
ထုိအခါ မွာ သူဟာ အႏၱိမ အထြဋ္အထိပ္ေအာင္ျမင္မႈကုိညင
အခု ေဖၚျပတဲ့အႏွစ္ခ်ဳပ္ျဖစ္စဥ္က
လူသားေတြ ရဲ႔ သဘာဝ တရားကုိခံစားတဲ့ လုိက္ေလ်ာ ညီေထြ ေျပျပစ္စြာ ဖြဲ႔ စည္းမႈကုိသိေလေလ… ဂီတ နဲ႔ ပန္းခ်ီေရးဖြဲ႔ ဘုိ႔ နီးစပ္ေလေလ ပဲ ရယ္လုိ႔ သင္ၾကားေပးခဲ့ပါတယ္..။ဒါေၾက
တဂုိးေသဆုံးသြားတဲ့အခါ မွာေတာ့ သူ႔ရဲ႔ တူ ကအရုိက္အရာဆက္ခံခဲ့ပါတယ္..။
အခုေတာ့လည္း စုိက္ပ်ဳိးေရးဘြဲ႔၊ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဘာ
http://
ဒီေဆာင္းပါးေလးကုိေရးတဲ့သူက
အဲဒီကအျပန္သူဟာ ရုပ္ဝတၳဳ ေတြကုိအလြန္အမင္းမကုိးကြယ္ မစြဲလန္းေတာ့ဘူးတဲ့..။ စိတ္ဝိဥာဥ္ သန္႔စင္မႈ ရဲ႔ အလွရတနာ တစ္ခု ရယ္ ဘယ္သူကမွ မေက်ာ္လြန္နုိင္တဲ့ ေစ့ေဆာ္တုိက္တြန္းမႈေတြ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့တကၠသုိလ္ လုိ႔ သူကဆုိပါတယ္..။
သူကတရုတ္ျပည္ကုိျပန္တယ္ ၁၅ႏွစ္အၾကာမွာ တကၠသုိလ္ကုိျပန္လည္ပတ္တဲ့အခ
ဒီေနရာ မွာက်မ ဆုိလုိခ်င္တာကေတာ့ က်မတုိ႔ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ရဲ႔ အဆုံးအမ နဲ႔ ကိုက္ညီေနတာကုိပါ..။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေယာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက မိန္႔ဘူးတယ္…(((ေလာကမွာေနရင
ဥပါဒါန္ ႀကီးတဲ့သူေတြဟာ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ပုံစံကုိအေသခ်
သီလေတြလည္းစ င္ၾကယ္ၿပီး စိတ္နဲ႔ အာရုံအဆင္ေျပ ရင္ေတာ့ႏွလုံးအိမ္က အေအးဓာတ္အဟုန္ စိမ့္ထြက္ပါတယ္..။ သၾကား ကုိသိတာမဟုတ္ပဲ ခ်ုိတာကုိသိသလုိ ခံစားမႈ နဲ႔ သာ တုိင္းတာႏုိင္တဲ့သေဘာပါ..။ ဒါကုိ ကုသုိလ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္..။
တကယ္ ေတာ့ သ ွ်ႏၱန္ေကတန္ဟာ ဒီကုသုိလ္ ဓာတ္ကုိ ဖမ္းဆုပ္လမ္းျပႏုိင္ခဲ့သလုိ
က်မတုိ႔ရဲ႔ ယေန႔ကမၻာဟာ တီထြင္မႈ ေတြ တုိးတက္မႈ ေတြျပည့္လ ွ်ံေနပါၿပီ…။ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈ မ်ားစြာ ကလည္း စကၠန္႔နဲ႔အမ ွ် အသစ္အသစ္ေတြ ထြက္ေပၚေနတာ….။
ေလာဘ၊ေဒါသ၊ ေမာဟမ်ားနဲ႔ နာမက်န္းျဖစ္ေနတဲ့ကမၻာႀကီး ဟာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ဖ်က္ဆီးမႈေတြေၾကာင့္လည္း အနားမရရွာပါဘူး..။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိသင္ၾကားေပ
သဘဝ တရားကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးမႈ ၊
ရုိးရွင္းစင္ၾကယ္ မႈ၊
ၾကြားဝါလုိစိတ္ကင္းမႈ ၊
ႏွိမ့္ခ် ရုိက်ဳိးမႈေတြ ပုိင္ဆုိင္တဲ့မ်ဳိးဆက္သစ္ေတ
အားက်ပါတယ္ သ ွ်ႏၱနိေကတန္ …။ရယ္..။
ေမတၱာျဖင့္
သစၥာအလင္း
0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္:
Post a Comment