Saturday, February 5, 2011

ဓမၼနယ္ေျမ တစ္ခုသုိ႔ ေျခခ်ျခင္း

ကၽြန္မ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရတဲ့ Mahasarakham University ကုိေရာက္ရွိေနခဲ့တာ ၆ရက္ခန္႔ရွိခဲ့ ပါၿပီ..။ Mahasarakham ဟာ ထုိင္းႏုိင္ငံရဲ႔ အေရွ႔ေျမာက္ဘက္မွာရွိ ၿပီး ၿမဳိ႔ေတာ္ ျဖစ္တဲ့ ဘန္ေကာက္ၿမဳိ႔ နဲ႔ ကီလုိမီတာ ၄၇၀ ေက်ာ္ ကြာေ၀းတဲ့ ျမဳိ႔နယ္ေလး တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္..။ အဲဒီေဒသ က ထုိင္းလူမ်ဳိး မ်ားဟာ ဘာသာေရး အင္မတန္ကုိင္းရႈိင္းၾကတယ္ ဆုိတာ ကၽြန္မ ၾကားဘူးနား၀ရွိခဲ့ဘူးပါတယ္..။

ရဟန္းမ်ားကိုဆြမ္းေလာင္းလွဴတဲ့အခါ ဒူးေထာက္ ၿပီးမွ လွဴဒါန္းၾက ကာ သကၠစၥ ဂါရ၀ တရားအားေကာင္းၾကတဲ့သူေတြလည္းျဖစ္ပါတယ္..။ ကၽြန္မတုိ႔ ျမန္မာျပည္က မဟာစည္ ဆရာေတာ္ ႀကီး လုိ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာ ဗုဒၶသာသနာျပန္႔ ပြား ေရးအတြက္ ၾသဇာ အရွိန္အ၀ါႀကီးလွတဲ့ ထုိင္းဘုန္းေတာ္ႀကီး Ajhan Chah ရဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြဟာ ကမၻာ့ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ တည္ရွိ ပါတယ္..။ စိတ္၀င္စားရင္ေတာ့ ဒီလင့္မ်ားအတုိင္းသြားေရာက္ေလ့လာ ႏုိင္ပါတယ္..။

MAIN MONASTERIES (listed in alphabetical order)

Abhayagiri Monastery - U.S.A.
Amaravati Monastery - U.K.
Aruna Ratanagiri Monastery - U.K.
Bodhinyanarama Monastery - New Zealand
Bodhivana Monastery - no website available - Australia
Cittaviveka Monastery - U.K.
Dhammapala Kloster - Switzerland
Forest Hermitage - U.K.
Hartridge Monastery - U.K.
Santacittarama Monastero - Italy
Vimutti Hermitage - New Zealand
Wat Marp Jan - Thailand
Wat Nong Pah Pong - Thailand
Wat Pah Nanachat - Thailand
Wat Pah Sunan - Thailand

အဲဒီမ်ားစြာေသာ ေတာရ ေက်ာင္း (ႏုိင္ငံျခား သားအမ်ားစု ) အားထုတ္ၾက၊ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ၾက တဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း Wat Pah Nanachat – Thailand နဲ႔ ကၽြန္မရဲ႔ တကၠသုိလ္ က ေဒသခ်င္း နီးကပ္ ေနတာဟာ ကၽြန္မအတြက္ ၀မ္းသာစရာတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္..။

ဒီ ေတာရဂုိဏ္းမွ ထုတ္ေ၀ တဲ့စာအုပ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟာ အဂၤလိပ္ဘာသာကုိ ျပန္ဆုိၿပီး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္..။ ကၽြန္မ အီတလီႏုိင္ငံမွာ ေနထုိင္စဥ္ က Santacittarama Monastero – Italy ကုိ မၾကာခဏ သြားေရာက္ခ့ဲတဲ့အတြက္ ဒီအေၾကာင္းေတြကုိ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ခဲ့ဘူးပါတယ္..။

အီတလီကေန ေက်ာင္းပိတ္လုိ႔အိမ္ျပန္ရင္ေတာ့ အဂၤလိပ္လုိေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေတာ္ေတ္မ်ားမ်ား ကုိ ျမန္မာျပည္ ကုိ သယ္ယူ ခဲ့ပါတယ္..။ ကၽြန္မ ရဲ႔ ဆရာ ေဒါက္တာ ဓမၼရကၡိတ ကေတာ့အလြန္ႏွစ္သက္စြာ ဖတ္ရႈေလ့ရွိ ပါတယ္..။ ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္ ဦးေကာသလႅ ကုိ လည္း တစ္စုံ လွဴဒါန္းခဲ့ဘူးပါတယ္။

အရင္တုံးက ကၽြန္မတုိ႔ ဓမၼဘေလာ့ဂါမ်ားျဖစ္တဲ့ ( ကုိ၀င္းျမင့္၊ Bliss၊ကုိဦး၊ဖုိးသား) တုိ႔ နဲ႔ အတူ တည္ေဆာက္ခဲ့ တဲ့ ၀ိမုတၱိရသ ဓမၼ Blog မွာ ထုိစာအုပ္မ်ားကၽြန္မ တင္ထားခဲ့ဘူးပါတယ္..။ အခုေတာ့ အေၾကာင္းမညီ ညြတ္ ေတာ့ အဲဒီ ဘေလာ့ေလးလည္း မၿမဲတဲ့သေဘာကုိေရြ႔ေလ်ာခဲ့ ပါၿပီ..။

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ ဘာသာ ခ်င္းတူညီၿပီး ရဟႏၱာ မ်ားစြာထြက္ေပၚခဲ့ တဲ့အေထာက္အထားမ်ား ၊ အလြန္ လွပေသာ ဓာတ္ေတာ္မ်ား ၾကြင္းက်န္ခဲ့တဲ့ ရဟႏၱာမ်ားအေၾကာင္း ကုိေသခ်ာ စကၠဴအေကာင္းစားေတြနဲ႔ ပုံႏွိပ္ထားတာမုိ႔ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္..။

ေလ့လာလုိၾကတယ္ဆုိရင္ေတာ့ http://www.luangta.com/English/site/books.php မွာ ရယူ ဖတ္ရႈ ႏုိင္ၾကပါတယ္..။ ထုိစာအုပ္မ်ားကုိ ေဖၚျပ ပါ ကမၻာ အရပ္ရပ္ရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း မ်ားမွာ ဓမၼဒါန ရယူႏုိင္ပါတယ္..။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ေလာက္တုံးကကေတာ့ အဒီဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေတြမွာ အားထုတ္ေနတဲ့ ေဟာင္ေကာင္မွ တရုတ္အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးနဲ႔ ကၽြန္မ မိတ္ေဆြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္..။ သူ က အဂၤလိပ္လူမ်ဳိး တစ္ဦးနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး အဂၤလန္မွာေနပါတယ္..။ အဲဒီ အမ က ကၽြန္မကုိ ထုိ စာအုပ္ ၁၀၀ ထုတ္ေ၀ဘုိ႔ ေပါင္၁၀၀ အလွဴခံပါတယ္..။ ကၽြန္မ နဲ႔အတူ ေရာမၿမဳိ႔ မွ အမ ေဒၚစုစုခုိင္ကလည္း အတူပါခ်င္တယ္ေျပာတာနဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔ေပါင္ ၅၀ စီေပးပုိ႔လွဴဒါန္းလုိက္ပါတယ္..။

လွဴၿပီးေတာ့ ကၽြန္မ ကေမ့ေပ်ာက္ေနခဲ့ ၿပီးေတာ္ေတာ္ ေလးၾကာကာမွ အဲဒီ တရုတ္အမ်ဳိးသမီးအမ ကဆက္သြယ္လာပါတယ္..။ သူတုိ႔ ကစာအုပ္ေတြကုိ မေလးရွား မွာ ပုံႏွိပ္ပါတယ္တဲ့..။ အဲဒါ စာအုပ္ေတြပုံႏွိပ္ၿပီးၿပီမုိ႔ စာအုပ္ ၁၀၀ ကုိေပးပုိ႔ခ်င္ပါတယ္၊ ဘယ္ကုိ ေပးရမလဲ ေျပာပါလုိ႔ ဆက္သြယ္လာပါတယ္..။ ကၽြန္မ အံ့ၾသသြားပါတယ္..။ ေအာ္ သူတုိ႔ ရဲ႔ ဓမၼဒါနဆုိတာ ဒီလုိကုိးလုိ႔..။

ကၽြန္မ အတြက္ စာအုပ္ ၅၀ ကုိ ေတာ့ကၽြန္မ က ဆရာေတာ္ေဒါက္တာဓမၼ ရကၡိတ ထံ ေပးပုိ႔ဘုိ႔စီစဥ္ရပါတယ္..။ အဲလုိေပးပုိ႔ႏုိင္ဘုိ႔ ကုိ စကၤပူ မွ ကၽြန္မရဲ႔ စိနီယာ အမ မမ၀ုိင္း (ဦးစုိးရီ+ေဒၚတင္တင္ႏြဲ႔) တုိ႔ကုိ အကူအညီေတာင္းရပါတယ္..။ သူတုိ႔ကလည္းသဒၶါတရားထက္သန္ၾကတာမုိ႔ အဲလုိ မၾကခဏ လုပ္တတ္တဲ့ကၽြန္မအက်င့္ ကုိနားလည္ခြင့္လႊတ္စြာပါရမီ ျဖည့္တတ္ၾကပါတယ္..။ ျမန္မာ၊ ရန္ကုန္၊ကေန ဆရာေတာ္ ဘုရားေက်ာင္းရွိတဲ့ ပုသိမ္ႀကီးရန္ကင္းေတာင္ေျခ ထိ ပုိ႔ေပးၾကပါတယ္..။( အမေရ..အခုမွ ေက်းဇူးတင္ရတာ ခြင့္လႊတ္ပါေနာ္)။

အေၾကာင္းဆက္ေတြ ရွိေနမွာေတာ့အေသအခ်ာပါ..။ တေန႔ က ကၽြန္မ ေက်ာင္းမွာ အလုပ္လက္ခံေၾကာင္းစာတင္ ဘုိ႔ ဓာတ္ပုံ ရုိက္ရပါတယ္..။ ဓာတ္ပုံသြားေရြးရင္း နဲ႔ ဆုိင္က ေကာင္တာေပၚ မွာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ရဲ႔ ဓာတ္ပုံကုိ ဓမၼဒါန ျပဳေနတာ မုိ႔ ဆုိင္က ထုိင္းမေလးကကၽြန္မ ကုိ ၅ပုံေလာက္ယူသြားပါ တဲ့..။ ေသခ်ာဖူးေမွ်ာ္ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ တစ္ခ်ိန္က ကၽြန္မ ဖတ္ရႈခဲ့တဲ့ စာအုပ္မ်ားစြာေရးသူ ဆရာေတာ္ Venerable Acariya Maha Boowa Nanasampanno http://www.luangta.com/English/index.html

ရဲ႔ ပုံေတာ္ေတြျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္..။

ေအာ္…..ဓမၼနယ္ေျမ ကုိ တကယ္ေရာက္ရွိ ေနထုိင္ေနခဲ့ရပါပေကာလား….။

အဲဒီစာအုပ္ေတြကုိ အဂၤလိပ္လုိ ဒုိင္ခံ ဘာသာျပန္ေပးခဲ့တဲ့ ၿဗိတိသွ် လူမ်ဳိးဆရာေတာ္ေတြလည္း မ်ားစြာရွိပါတယ္..။

အခု ကၽြန္မ ေဖၚျပ ခဲ့တဲ့ စာစုေလးကေတာ့ ထုိင္းလူမ်ဳိးမ်ားရဲ႔ ကမၻာ့ ဗုဒၶ သာသနာျပဳ ပုံရိ္ပ္ တစ္ပုိင္းတစ္စ ပဲျဖစ္ပါတယ္..။

ကၽြန္မတုိ႔ ျမန္မာ ျပည္မွာလည္း ၾကည္ညဳိစရာ ဆရာေတာ္မ်ား ရဲ႔ တရားေတာ္ေတြ အမွန္တကယ္ ျပန္႔ ပြားဘုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ တတ္အားသမွ်..ေဆာင္ရြက္ရမယ္ဆုိတာ သေဘာပုိက္မိပါတယ္..။ ဘာသာစကား အတားအဆီးကုိေက်ာ္လႊားခ်ီတက္ ရမယ္ဆုိတာ ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ေလး အင္အားရခဲ့ပါတယ္..။

ဓမၼ ဘေလာ့ဂါ ျဖစ္တဲ့ကၽြန္မ သစၥာအလင္းသည္ (Online Chatting မ်ား ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္၍) စကားနည္းနည္း၊ အားခဲ၍ ႀကဳိးစားရပါအုံးမည္..။လုိ႔ ကုိယ့္ကုိကုိ ဆုံးမျဖစ္လုိက္ ပါေတာ့တယ္..။

ေမတၱာျဖင့္

သစၥာအလင္း

2 မွတ္ခ်က္ေရးရန္:

Ashin Acara said...

ေက်းဇူးပါ။
တရားရိပ္မွာ ခိုလႈံႏိုင္ပါေစ။

Ashin Acara said...

ေက်းဇူးပါ။
တရားရိပ္မွာ ခိုလႈံႏိုင္ပါေစ။