Sunday, August 17, 2014

ပရိေဘာဂ ေစတီထုိက္ေသာေဗာဓိပင္မ်ား



ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဘုရားရွင္ ရဲ႔ သစၥာ ဥာဏ္အလင္း ေတြ ဟာသစ္ပင္ေတြ နဲ႔ ဆက္စပ္လုိ႔ေနခဲ့တာ အထင္အရွားပါပဲ ရယ္လုိ႔ အမွတ္ထင္ထင္ မွတ္မိ ေနျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ေဗာဓိ ဆုိတဲ့ပါဠိ သည္ သိျမင္ေတာ္မူျခင္း၊သိျမင္ေတာ္မူရာလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဘုရားရွင္အဆူဆူတုိ႔ရဲ႔ သစၥာေလးပါးျမတ္တရားကုိ ပုိင္းျခားထင္ထင္သိျမင္ေတာ္မူရာ သစ္ပင္ထူး ၊သစ္ပင္ျမတ္ေတြကုိ ေဗာဓိ ပင္လုိ႔ သတ္မွတ္ေခၚဆုိၾကတာ ေပါ့ေနာ္ ။

ေဝႆဘူ ၊ ကကုသန္၊ ေကာဏာဂုံ၊ ကႆပ ဘုရားရွင္ တုိ႔ပြင့္ေတာ္မူရာ သစ္ပင္ေတြက ေတာ့ အင္ၾကင္းပင္ ၊ ကုကၠဳိပင္၊ ေရသဖန္းပင္၊ ပေညာင္ပင္ တုိ႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႔ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သစၥာေလးပါး၊ျမတ္တရားကုိသိျမင္ေတာ္မူရာ သစ္ပင္ကေတာ့ ေညာင္ဗုဒၶေဟ၊ (ေညာင္နီပင္ ျဖစ္ပါတယ္)။

တေပါင္းလကတည္း ကစၿပီး ကၽြန္မ က ေဗာဓိေညာင္ပင္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ကုိ အာရုံစုိက္ေနျဖစ္ခဲ့တာ မုိ႔ ရြက္သစ္ေလာင္းစ အခ်ိန္ေလးမွာ ေညာင္ရြက္ႏုသစ္ေလးေတြ ဟာ ပန္းႏုေရာင္ ေျပေျပလြင္လြင္ နဲ႔ တြဲရရြဲက်ဆင္းေနၿပီး အရြက္မရင့္တရင့္ေလးေတြ က စိမ္းဖန္႔ဖန္႔ျဖန္႔က်က္ေနတာကုိ ကၽြန္မ ၾကည့္မဝခဲ့ပါ။

အခုေတာ့ ကဆုန္လျပည့္ ေရာက္ခါ နီးၿပီမုိ႔ ရြက္သစ္ေတြ လည္းစိမ္းစုိ အုပ္ဆုိင္းလုိ႔ ေႏြအပူကုိ ရင္ဆုိင္ၾကရွာပါတယ္။

ေဗာဓိပင္ ဆုိတာဖြားဘက္ေတာ္လည္းျဖစ္သလုိ ပရိေဘာဂ ေစတီ ထုိက္္တယ္ဆုိတာကုိ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိကတည္း အရွင္အာနနၵာကုိ မိန္႔ဆုိခဲ့ပါတယ္။ဘုရားရွင္ကုိယ္စား ပူေဇာ္ထုိက္ေၾကာင္း ေတရသကနိပါတ္ေတာ္လာ ၊ကာလိဂၤ ေဗာဓိဇာတ္ မွာျပဆုိထားၿပီး ၊ခုဒၵကပါဠိ အ႒ကထာ နိမိက႑သုတ္အဖြင့္၌ လည္း ပရိေဘာဂေစတီ မည္ေၾကာင္းဖြင့္ဆုိထားပါတယ္

ေဗာဓိပင္သည္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဖြားဘက္ေတာ္ မ်ားတြင္ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ငယ္ငယ္တုံးက မဂၤလာဗ်ဴဟာယဥ္ေက်းမႈ သင္ တန္းကဆရာႀကီးဦးျမေသာင္း သင္ၾကားေပးခဲ့လုိက္ဘူးတဲ့ကဗ်ာ ေလး ကုိ ယေန႔တုိင္မွတ္မိေနခဲ့ပါတယ္။ ထုိကဗ်ာေလး အရေတာ့
(ကာဠဳ၊ယေသာ္၊ညီေတာ္ ၊ဆႏၷ၊က႑က ႏွင့္ ေသာန၊ ဗုဒၶေဟ) လုိ႔ ဖြားဘက္ေတာ္(၇)ဦးကုိက်က္မွတ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။
၁။ကာဠဳဒါယီအမတ္၊
၂။ပါရမီျဖည့္ဖက္ ယေသာဓရာ
၃။ညီေတာ္အာနႏၵာ
၄။ ဆႏၷ အမတ္
၅။ က႑ကျမင္း
၆။ေရႊအုိးႀကီး ေလးလုံးႏွင့္
၇။ ေညာင္ဗုဒၶေဟ ေဗာဓိပင္ တုိ႔သည္ ဖြားဘက္ေတာ္မ်ားပါ။
ေဗာဓိပင္ ဆုိတာဖြားဘက္ေတာ္လည္းျဖစ္သလုိ ပရိေဘာဂ ေစတီ ထုိက္္တယ္ဆုိတာကုိ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိကတည္း အရွင္အာနနၵာကုိ မိန္႔ဆုိခဲ့ပါတယ္။ဘုရားရွင္ကုိယ္စား ပူေဇာ္ထုိက္ေၾကာင္း ေတရသကနိပါတ္ေတာ္လာ ၊ကာလိဂၤ ေဗာဓိဇာတ္ မွာျပဆုိထားၿပီး ၊ခုဒၵကပါဠိ အ႒ကထာ နိမိက႑သုတ္အဖြင့္၌ လည္း ပရိေဘာဂေစတီ မည္ေၾကာင္းဖြင့္ဆုိထားပါတယ္

ကၽြန္မတုိ႔အားလုံးရဲ႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္မွာ---အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးသည္ အရွင္အာနႏၵာႏွင့္ ေတြ႔ဆုံကာ ေလွ်ာက္ထား ခဲ့ဘူးပါတယ္။ *(အရွင္အာနႏၵာ ကုိယ္ေတာ္ႀကီးဘုရား..။ရပ္ေဝ:ရပ္နီးမွ ရဟန္းရွင္လူ၊ပုဂၢဳိလ္တုိ႔ သည္ ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ဘုိ႔လာေရာက္ၾကတဲ့အခါ။ဘုရားရွင္ေဒသစာရီၾကြေရာက္တာနဲ႔ ႀကဳံလုိ႔လြဲသြားတဲ့ အခါ စိတ္ ႏွလုံးေတြ ညႈိးႏြမ္းၿပီး ျပန္သြားၾကရပါတယ္ ဘုရား။ သည့္အတြက္ ဘုရားရွင္ ကုိယ္စားေတာ္ျပဳၿပီး ဖူးေမွ်ာ္ႏုိင္မဲ့ အရာ တစ္ခုခု စီမံေပးဘုိ႔ ဘုရားရွင္အားေလွ်ာက္ထားေပးေတာ္မူပါဘုရား။)*

အရွင္အာနႏၵာကဘုရားရွင္ထံ ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ အခါမွာ------*ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ငါဘုရားရွင္မရွိ တဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ ငါဘုရားရွင္ကဲ့သုိ႔ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ထုိက္တဲ့ ေစတီေတြရွိပါတယ္..။

အဲဒီေစတီေတြကေတာ့------
၁။ငါဘုရားရဲ႔ အစိတ္အပုိင္းေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ဆံ၊ ေမြးညွင္း၊သြား၊ ညွပ္ရုိး၊ အစရွိတဲ့ သာရီရိကေစတီ။
၂။ငါဘုရားရွင္ရဲ႔ အသုံးအေဆာင္ေတြျဖစ္တဲ့၊ သပိတ္၊သကၤန္း၊ ေက်ာင္းအစရွိတဲ့ ပရိေဘာဂေစတီ။
၃။ငါဘုရားရွင္ကုိ ရည္မွတ္ထုလုပ္ကုိးကြယ္အပ္တဲ့ ဥဒၵိႆေစတီဆုိၿပီး ေစတီအျပား။သုံးပါးရွိၾကေလရဲ႔။

အဲဒီထဲေတြမွာ--ဘုရားရွင္ေတြရဲ႔ သစၥာေလးပါးကုိသိျမင္ရာ မဟာေဗာဓိပင္ဆုိတာ ဘုရားရွင္ တုိ႔သက္ေတာ္ ထင္ရွား ရွိစဥ္မွာပင္ ေစတီမည္ပါေတာ့တယ္ခ်စ္သား--- လုိ႔မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။*

သည္သို႔ဘုရားရွင္ မိန္႔မွာစကားကုိ မွတ္သားၿပီး အရွင္အာနႏၵာလည္း မဟာေဗာဓိပင္မွ မ်ဳိးေစ့ကုိ သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ မုခ္ဦးတံခါးဝ ဝယ္စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ပါေလေတာ့ သည္။ဗုဒၶဂယာ ေျမျမတ္မဟာမွ ေညာင္မ်ဳိးေစ့ကုိေတာ့ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးက တန္ခုိးျဖင့္ယူေဆာင္ေပးတယ္လုိ႔ေတာ့မွတ္သားဘူးပါသည္။ လူအမ်ားသည္ ဘုရားရွင္ မရွိ ခုိက္လာ ေရာက္ၾကလ်င္ ေဗာဓိပင္ကုိ ဘုရားရွင္ကုိယ္စား ပူေဇာ္ဖူးေမွ်ာ္ၾကပါတယ္။ အဆုိပါေဗာဓိပင္သည္ကား အာနႏၵာ ေဗာဓိပင္ အျဖစ္ မွတ္သားေခၚေဝၚၾကပါတယ္။

ေညာင္ေရသြန္းၾကတယ္ ဆုိတာကေတာ့ ျမန္မာ မင္းမ်ားလက္ထက္က စတင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႔ တဲ့ ေႏြကုိျဖတ္သန္း ရတဲ့ သစ္ပင္ ဆုိတာ ေရစင္ေလးေတြ ေသာက္သုံးရမွ လန္းဆန္းရမွာပါ။ မုတ္သုန္မုိး ကလည္း လုံေလာက္ ေအာင္ မရြာသြန္းႏုိင္ ေသးတဲ့အခ်ိန္မုိ႔….ဗုဒၶဘာသာဝင္ တုိ႔ အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ဘုရားရွင္ကုိယ္စား ေညာင္ဗုဒၶေဟေဗာဓိပင္ကုိ လန္းဆန္းေစတဲ့ေရစင္လွဴဒါန္းမႈကုိ ေရွးလူႀကီးမ်ားအေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးစြာ စီမံခဲ့တာျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၅၃၆ တြင္ နရပတိစည္သူမင္းလက္ထက္တြင္ေပါင္ေလာင္ရွင္ဟုအမည္တြင္သည့္ အရွင္ ကႆပ မေထရ္သည္ သီဟုိဠ္(သီရိလကၤာ) ကၽြန္းသုိ႔သြားေရာက္ၿပီး ေဗာဓိေညာင္ေစ့မ်ားကုိျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ယူေဆာင္လ်က္ စုိက္ ပ်ဳိးခဲ့ၾကပါတယ္။

ေညာင္ေရသြန္းသည့္ဓေလ့ကုိ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၆၈၄ ခုႏွစ္ ပင္းယ တြင္ မင္းျပဳ ေသာ ဥဇနာမင္းႀကီးသည္ ပုဂံမွ နရပတိစည္သူမင္းထံမွ ေဗာဓိ ေညာင္ေစ့ မ်ားကုိေတာင္း ခံလ်က္ ကုိယ္ေတာ္ တုိင္စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ ေၾကာင္းသိခဲ့ရပါတယ္။ ဥဇနာမင္းသည္ စုိက္ပ်ဳိးၿပီး ကဆုန္ ေညာင္ေရ သြန္းပြဲေတာ္ကုိ ဦး ေဆာင္က်င္းပခဲ့ပါတယ္။

ေႏြအပူေလး ကုိေရအလွဴေပး ၾကတဲ့ ျမန္မာ့ ရုိးရာဓေလ့ကုိေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါေသးတယ္။
ျမန္မာ့ ရုိးရာပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ေရၾကည္ေရသန္႔မ်ားကုိအလဟႆ ျဖဳန္းတီးပစ္သည့္ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ကုိ အားမေပးလုိလွပါ။

ေမလရဲ႔ ေႏြကာ လမ်ားကုိ အပူဒဏ္ခံျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ေဗာဓိပင္ (ကၽြန္မတို႔ေဂါတမ ဘုရားရွင္၏ ေဗာဓိပင္ကေတာ့ ေညာင္ပင္)ကုိ ရွင္သန္စိမ္းလန္းေစလုိေသာ၊တနည္းအားျဖင့္ သာသနာ စည္ပင္၊ တုိးတက္ ရွင္သန္ ေစလုိ ေသာ ဆႏၵမြန္မ်ား ပါဝင္ေနသည့္ ဗုဒၶ ေမြးေန႔ ပူေဇာ္ ပြဲကုိကား ၊သဒၶါခေညာင္း၊ ေစတနာ ေရစင္ မ်ား သြန္း ေလာင္းလုိလွပါသည္။

သစ္ပင္ေတြကုိခ်စ္ၿပီး သစ္ပင္ေတြေျပာတဲ့ဘာသာစကားကိုိ နားလည္ေအာင္ႀကဳိးစားေနတဲ့ ကၽြန္မတုိ႔အတြက္ေတာ့ဘုရားရွင္တစ္ဆူ တုိင္းရဲ႔သမိုင္းတုိင္းမွာ သစ္ပင္တစ္ပင္စီ ပါဝင္ ေနတာဟာျမတ္ႏုိး တန္ဘုိးထား ဘြယ္အမွတ္တရ ေန႔ရက္ျဖစ္လုိ႔ ေနပါတယ္..။..

ေဗာဓိပင္ေပါက္တဲ့ေန႔မွာ ေဂါတမ ဘုရားရွင္ရဲ႔ေမြးေန႔ မွာ ေဗာဓိပင္ကုိေရစင္သြန္းေလာင္းရင္း ဘုရားရွင္ရဲ႔သစၥာ စကားေတြ နားဆင္ခ်င္မိပါေသးတယ္..။ ေနာင္ဘုရားရွင္ရဲ႔ ေဗာဓိပင္ ကံ့ေကာ္ပင္ေတြကုိလည္း စုိက္ပ်ဳိး လုိက္ခ်င္ပါေသးတယ္..ကမၻာ ေျမ အႏွံ႔ေပါ့ေနာ္...။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ခ်မ္းေျမ႔ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး က ဘုရားရွင္ ရဲ႔ ဂုဏ္ေက်းဇူး ကုိသိရင္ တုံ႔ဆပ္ပူေဇာ္ ရပါမယ္တဲ့။ အေကာင္းဆုံး ပူေဇာ္ နည္းကေတာ့ ေလာကုတၱရာ တရားကုိးပါး အားေလ်ာ္ေသာ က်င့္ဝတ္ ပဋိပတ္ အက်င့္ျမတ္နဲ႔ ပူေဇာ္ ဘုိ႔ကုိ ကၽြန္မ ေသခ်ာ မွတ္သားလုိက္မိပါတယ္။ .

ဗုဒၶသာသနာ သက္တမ္း သည္ အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲ ပါေစသား။

(ဗုဒၶသာသနံ။စိရံတိ႒တုပါဘုရား။)

ေမတၱာျဖင့္
သစၥာအလင္း

0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္: