ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိခဲ့တဲ့ က်မကုိ ဥရုေဝလ ဟာ စိမ္းစုိမႈ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ နဲ႔ တစ္ႏွစ္က လုိပါပဲ..ႀကဳိဆုိလ်က္ရွိပါတယ္..။
စြံပလြန္ပင္... ေအာ္ရီရွားပင္ မ်ားနဲ႔ သက္ႏု သစ္ေတာ ဥရုေဝလ ေတာ ကုိစတင္ဝင္ေရာက္တယ္ ဆုိရင္ပဲ...
ငယ္ငယ္က ရြတ္ဆုိခဲ့ဘူးတဲ့ ဝဋ္ေတာ္ (၁၂)ပါး လကၤာ ေလးထဲက
ဥရုေဝလ ေတာဝ ျမဳိင္ခြင္...၆ ႏွစ္ပတ္လုံး က်င့္သုံးအရွင္
အားကုန္ခမ္းလုိ႔..ညႈိးႏြမ္းျငဳိျငင္.... စတဲ့ စကားမွားခဲ့တဲ့ အတိတ္ ကုိသတိရ တတ္ၾကတာမ်ားပါတယ္..။
ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္
ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က ေဗဒင္ပညာကို တစ္ဖက္ကမ္း ခပ္တတ္ကြ်မ္းသည့္ပုဏား လူမ်ဳိး“ေဇာတိပါလ”လူငယ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ ...။
ပညာတတ္သည့္အေလ်ာက္ မာန္မာနအလြန္ၾကီးျပီး၊
ကႆပဘုရားရွင္ကို မွားခဲ့တဲ့ စကားေၾကာင့္ပင္လ်င္ ျမတ္စြာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဟာ
ကိုယ္တုိင္ဘုရားျဖစ္ရန္က်င့္ေသာအခါ အက်င့္မွားၾကီးတစ္ခုကို(၆)ႏွစ္ ၾကာက်င့္ရသည့္ဆင္းရဲျခင္း၀ဋ္ေၾကြးကုိ ခံစားရျခင္းျဖစ္ပါတယ္..။
“အတၱကိလမထ”ဟုေခၚေသာ ခႏၶာကိုယ္ကိုႏွိပ္စက္ညွင္းပမ္း ေသာ
အက်င့္တစ္မ်ဳိးမွ် ျဖစ္ သည့္အတြက္
ဘုရားအျဖစ္သို႔ပို႔ေဆာင္ႏုိင္ေသာလမ္းစဥ္မဟုတ္မွန္းသိရွိ၍၊စြန္႔လႊတ္ျပီး မစၨ်ိမပဋိပါဒဟုေခၚေသာ“မဂၢင္ (၈)ပါး”အက်င့္ျဖင့္သာလ်င္ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ေတာ္မူရ ပါတယ္..။
(သူ ၆လ ဆုိရင္ ကုိယ္က ၆ႏွစ္ ) ဆုိတဲ့အတိတ္ကုိတူးဆြ တာ အျပစ္တင္သလုိ ဆုိတာမ်ုိး ခံစားရတာမုိ႔ ဒုကၠရစရိယ အေၾကာင္းကုိ က်မ ကထပ္မံ မဖြဲ႔ ဆုိခ်င္ေတာ့ပါ..။
အက်င့္မွား ျဖစ္ေသာ္လည္း အရုိးၿပဳိင္းၿပဳိင္း ထသည္ထိ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ ေတာ္မူခဲ့တဲ့ မဟာ ကရုဏာေတာ္ကုိသာ ဦးညႊတ္မိပါတယ္..။
ဒီေန႔ က်မ တုိ႔ ရဲ႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပုိင္းေလာ့ဆရာေတာ္ ဘုရား နဲ႔ အတူဥရုေဝလ ကုိဝင္တဲ့အခါ မွာ ေတာ့....
စကားလုံးအဆန္း တစ္ခု ကုိ ဆုပ္ဖမ္းမိပါတယ္...။
အမွား ကေန အတၱကိလမထာ အက်င့္ကေန မဇၥ်ိမ ပဋိပဒါ အမွန္လမ္းေၾကာင္းေပၚသုိ႔ လမ္းခြဲ အစ တဲ့...။ ဒါေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေျမထူးေျမ ျမတ္ ျဖစ္ပါတယ္ တဲ့..။
အမွားဆုိတာ အမွန္ရဲ႔ ဆရာပဲတဲ့..။ ဘုရားရွင္ဟာ အင္မတန္ ခဲယဥ္း တဲ့အက်င့္ကုိက်င့္ခဲ့တာ ၆ႏွစ္ေတာင္ၾကာ ခဲ့တာ တဲ့..။
၆ႏွစ္ၾကာ ခဲ့လုိ႔ ဝဋ္ေၾကြးေျပခ်ိန္မွာ .... ငယ္ငယ္က လယ္ထြန္မဂၤလာ ဝင္ခ်ိန္ ဝင္စားခဲ့တဲ့ အာနာပါန စ်ာန္ကုိသတိရမိ ကာ ..ပဲေနာက္ရည္ေလးေတြ ျပန္ဘုဥ္းပါသတဲ့..။
မဇၥ်ိမ ပဋိပဒါ အလယ္ အလတ္ က်င့္စဥ္ ေပၚ ေရာက္ရွိစတင္ခဲ့တဲ့ ေနရာ လုိ႔ ပုိင္းေလာ့ဆရာေတာ္ ခ်ီးမြမ္းဖြဲ႔ဆုိပါတယ္..။
ကၽြန္မ ကလည္း ရွင္တစ္ေထာင္အခါေတာ္ေန႔ ထဲက ဥရုေဝလေတာ က ရေသ့ညီေနာင္၊ ရွင္တစ္ေထာင္ကုိ စတင္သတိရ လုိက္မိပါတယ္။
သူတုိ႔သည္လည္း ေလာကသဘာဝ ရ ကိုယ့္ထက္ျမင့္မားသူ ကိုယ့္အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ မထားလိုျခင္းဆုိတဲ့ စိတ္က်ဥ္ေျမာင္းမႈမ်ား ရွိေနေသး ရာ ကေန မာန ကုိ လႊတ္ခ် ႏုိင္ခဲ့တဲ့ လမ္းခြဲအစ တစ္ခု ပါပဲလုိ႔ ဆုိရပါမယ္..။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဟာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ ပထမဝါကၽြတ္ၿပီး မွာ..... ရေသ့တစ္ေထာင္ကုိ ခၽြတ္ဘုိ႔အတြက္ ဥရုေဝလေတာ သုိ႔ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွာေရာက္ ရွိေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ျပာသုိလျပည့္ေန႔အထိ ႏွစ္လတာမွ် ေနထုိင္သီတင္းသုံးၿပီး ရေသ့မ်ားကိုစည္းရုံးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ အခ်ိ္န္က ဥရုေဝလ ေတာ ထဲမွာ
အစ္ကုိႀကီး ဥရုေဝလ ကႆပေခါင္းေဆာင္တဲ့ ရေသ့ ၅၀၀၊
အစ္ကုိလတ္ နဒီ ကႆပ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ရေသ့ ၃၀၀၊
ညီငယ္ ဂယာကႆပေခါင္းေဆာင္တဲ့ ရေသ့ ၂၀၀ တုိ႔ သုံးေနရာခြဲၿပီး ေနထုိင္ၾကပါတယ္။
အစ္ကုိႀကီး ဥရုေဝလ ကႆပ ဟာ အျခားညီေနာင္ႏွစ္ပါးႏွင့္အတူ ရေသ့ေပါင္းတစ္ေထာင္၏ ေလာကထြက္ေျမာက္ေရးကို နည္းေပးညႊန္ျပေနသည့္ ထင္ရွားသည့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ၾကီးျဖစ္ပါတယ္..။
ေလာကသဘာဝ ရ ကိေလသာမကုန္ေသးေတာ့ ကိုယ့္ထက္ျမင့္မားသူ ကိုယ့္အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ မထားလိုျခင္းတည္းဟူေသာ စိတ္က်ဥ္ေျမာင္းမႈမ်ား ရွိေနေသးတဲ့ ေနရာတစ္ခုေပါ့ေလ..။
ဘုရားရွင္ ေရာက္လာတဲ့အခါ......
မီးဖိုေခ်ာင္ေလးက အစြယ္ေငါေငါအစြမ္းထက္ထက္ ေျမြနဂါးၾကီးတစ္ေကာင္ ၀င္ေရာက္ေခြအိပ္ေနသည့္ အႏၱရာယ္ ရွိတဲ့ေနရာ ကုိ သီတင္းသုံး ဘုိ႔ ေပးပါတယ္..။
သို႕ေသာ္ ဗုဒၶအရွင္က ဇြတ္တိုး၀င္ကာ သီတင္းသံုးခဲ့ ပါတယ္။
ထိုညက ဥရုေ၀လကႆပအပါအ၀င္ ရေသ့ငါးရာလံုး စိတ္မေကာင္းျခင္းၾကီးစြာ ဗုဒၶကို သနားေနခဲ့ၾက ပါေသးတယ္..။
နံနက္လင္းခ်ိန္မွာေတာ့ ဗုဒၶအရွင္က တစ္ညတာလံုးဆံုးမယဥ္ေက်းေစၿပီးသည့္ နဂါးၾကီးကို သပိတ္ထဲထည့္ကာ မီးဖိုေခ်ာင္ေလးမွ ထြက္လာခဲ့ေတာ့တာ ။ ဥရုေ၀လအပါအ၀င္ ရေသ့အားလံုး အံ့ၾသျပာေ၀သြားၾကေတာ့တာ..။
“ ရဟန္းၾကီးကား တန္ခိုးေတာ့ၾကီးပါေပရဲ႕၊ သို႕ရာတြင္ ငါ့လိုေတာ့ ရဟႏၱာမဟုတ္ေသး”တဲ့။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္စြာဘုရားက ဥရုေဝလကႆပ ထံ ေနခြင့္ေတာင္းေလရာ နဂါးႀကီးရွိတဲ့ မီးတင္းကုတ္ကို ေနခြင့္ေပးပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ က နဂါးႀကီးကုိတန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ႏွိမ္နင္းျပေလရာ ဥရုေဝလကႆပ ႏွင့္ ရေသ့မ်ား အထင္ႀကီး သြားၾကပါတယ္။
((ဗုဒၶအရွင္ႏွင့္ အတူေနထိုင္ခြင့္ရေလေလ ဗုဒၶအေၾကာင္း ပိုသိရေလေလျဖစ္သည္။ ညစဥ္ညစဥ္ နတ္ျဗဟၼာတို႕၏ အေရာင္အ၀ါမ်ားျဖင့္ ဗုဒၶအရွင္၏ ေက်ာင္းသခၤန္းေလး လင္းပေနတတ္သည္ကို အံ့ၾသရသည္။
ဗုဒၶအရွင္ထံသို႕ စတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းၾကီးမ်ား၊ သိၾကားျဗဟၼာမ်ားကိုယ္တိုင္ပင္ လာေရာက္ပူေဇာ္ခ်ဥ္းကပ္ၾကသည္ ဟု သိရေသာအခါ ဗုဒၶအရွင္ကို မေလးစားပဲ မေနႏိုင္။ သို႕ေသာ္ ရေသ့ၾကီးက ဆုပ္ကိုင္ထားေသာ အေတြးႏွင့္ စကားကိုေတာ့ လႊတ္မခ်ခဲ့။
ရေသ့မ်ားအားလုံး ကိေလသာေခါင္းပါး ဘုိ႔ အတြက္ မီးလႈံျခင္း ၊ ေရငုတ္ျခင္း စတဲ့ ပဥၥာတပ အက်င့္မ်ားမ်ားကုိ က်င့္ႀကံေနၾကပါတယ္။ က်င့္ႀကံ ပုံမွာ ဆီးႏွင္းေတြ ေဝက်ၿပီး ခုိက္ခုိက္တုန္ ခ်မ္းေအးေသာ ျပာသုိလ အတြင္း သတ္မွတ္ရက္ ၈ည တြင္ ေနရဥၥရာ ျမစ္အတြင္းသုိ႔ သက္ဆင္းကာေရငုတ္ၾကပါတယ္။
“ငါ့လိုေတာ့ ရဟႏၱာမဟုတ္ေသး”။)) ဓမၼဂဂၤါ ဘေလာ့
အထင္ေတာ့ ႀကီး တယ္ သုိ႔ေသာ္ ထင္တစ္လုံး နဲ႔ ကုိယ့္ကုိကုိ အထင္ႀကီးျခင္း ၊ ကေတာ့ တရားကုိလည္းမျမင္ ေသးပါ..။ ဘုရားကုိ လည္း မျမင္ေသးပါ..။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မဟာကရုဏာေတာ္နဲ႔ ရေသ့မ်ား အေအးဒဏ္မွ သက္သာေစဘုိ႔အတြက္ မီးအုိးကင္း ၅၀၀ ကုိ တန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းေပးေတာ္ မူလုိက္ ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား က ရေသ့မ်ားခြဲလုိ႔မကြဲေသာ ထင္းတုံး ၅၀၀ ကုိ တျပဳိင္နက္ ကြဲေစျခင္း၊
ရေသ့မ်ား ေမႊးမရေသာ မီးကုိတၿပဳိင္နက္ေတာက္ေလာင္ေစျခင္း၊
ရေသ့မ်ားၿငိမ္းမရေသာ မီး ၅၀၀- ကုိ တစ္ၿပဳိင္နက္ၿငိမ္းေစျခင္း၊
မီးအုိးကင္း-၅၀၀ ကုိ တစ္ၿပဳိင္နက္ ဖန္ဆင္းျခင္းစေသာ တန္ခုိးေတာ္မ်ား ကုိ ျပသေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
တန္ခုိးေတာ္စုစုေပါင္း ၃၅၁၆ မ်ဳိးကုိ ျပသ၍ ရေသ့မ်ား ကုိ ဆြဲေဆာင္ေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။
“ငါ့လိုေတာ့ ရဟႏၱာမဟုတ္ေသး”ဆုိတဲ့ စိတ္အခံႀကီးေလေလ......တရားနဲ႔ ေဝးေလေလ....
သုိ႔ေသာ္လည္း ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ ရဲ႔ မဟာကရုဏာေတာ္ေၾကာင့္... ကုိယ့္ထက္သာပါတယ္ လုိ႔ ဝန္ခံ ရတဲ့ လမ္းခြဲ တစ္ခု ကုိေရာက္ခဲ့တာ...
ဒီဥရုေဝလ ပဲမဟုတ္ပါလား..။ ဒီေနရဥၥရာ ပဲမဟုတ္ပါလား..။
ယုံၾကည္ အထင္ႀကီး လာေတာ့မွ ရေသ့မ်ား အားလုံး သူတုိ႔ရဲ႔ အသုံး အေဆာင္ေတြကုိ ျမစ္ထဲေမွ်ာပစ္ကာ ျမတ္စြာဘုရားထံ ရဟန္း အျဖစ္ေတာင္းခံၾကပါတယ္။
ပထမ အႀကိမ္မွာ ဥရုေဝလ ကႆပ ႏွင့္တပည့္မ်ား ၊ ဒုတိယ အႀကိမ္ နဒီ ကႆပ ႏွင့္တပည့္မ်ား ၊တတိယ အႀကိမ္ ဂယာ ကႆပႏွင့္တပည့္မ်ား သုံးသုတ္ခြဲ ၿပီး သာသနာ့ေဘာင္ ဝင္ေရာက္ၾကပါတယ္။
ရေသ့တစ္ေထာင္လုံး ဧဟိ ဘိကၡဳ ရဟန္းမ်ားခ်ည္း ျဖစ္လာ ၾကပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား က ရဟန္းတစ္ေထာင္ကုိ ဆင္ဦးကင္းနဲ႔သ႑န္တူတဲ့ ဂယာသီသေက်ာက္ဖ်ာျပင္၌ အာဒိတၱပရိယာယသုတၱန္ ေဒသနာကုိ ေဟာေတာ္မူေလရာ ရဟန္း အားလုံး အာသေဝါကုန္ခမ္း လုိ႔ ရဟႏၱာ အျဖစ္သုိ႔ေရာက္ေတာ္ မူၾကပါတယ္။
သူတုိ႔ ရဲ႔ မာန ခ် ခ်ိန္ ..... အခ်ိန္မီ သြားခဲ့ပါတယ္..။
ရွင္တစ္ေထာင္ ကုိ ေခ်ခၽြတ္ၿပီး ကၽြတ္တန္းဝင္ေစတဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ႔ ေမတၱာေတာ္ ၊ ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၱ နဲ႔ စြမ္းပကားကုိ ေျခစုံဦးခုိက္ၾကည္ညဳိရပါတယ္..။
ခံစားခ်က္ေတြ သခၤန္းစာေတြ စုံလင္ လွတဲ့ ဥရုေဝလ ကုိႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္...။
လမ္းမွန္တစ္ခု ကုိေလ ွ်ာက္ ဘုိ႔..... ဆုိရင္.....
လမ္းမွား ကုိခ်န္ရစ္တဲ့......လမ္းခြဲ တစ္ခု ဆုိတာ ဘယ္ေနရာမဆုိ လုိအပ္သည္ပဲမဟုတ္ပါလားရွင္..။
ေမတၱာျဖင့္
သစၥာအလင္း
ေခတၱ- မဇၥ်ိမသုခေက်ာင္းတုိက္ ၊ဗုဒၥၵဂါယာ
0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္:
Post a Comment