Wednesday, April 22, 2009

စြဲလ်င္ဆင္းရဲ ၊အကုသုိလ္ပဲ

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မူလဓမၼဆရာေတာ္ဘုရား

အရွင္ဘုရားေဟာၾကားဆုံးမထားတဲ့ အတုိင္း တရားအားထုတ္ေတာ့မဲ့လူဆုိတာ စိတ္အေၾကာင္းရယ္ ကုသုိလ္၊အကုသုိလ္ရယ္ အရင္နားလည္ထားမွ ျဖစ္မယ္ဆုိတာ တပည့္ေတာ္ မွတ္သားထားပါတယ္ ဘုရား။
တပည့္ေတာ္တုိ႔သတၱဝါေတြဟာ ဆင္းရဲျခင္းကုိ အလုိ မရွိၾကပါဘူး။ခ်မ္းသာျခင္းကုိသာ အလုိရွိၾကပါတယ္ ဘုရား။ (စြဲလန္းျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲတယ္)ဟုအမွန္အတုိင္းသိခဲ့လွ်င္ ဆင္းရဲမွာေၾကာက္ လုိ႔စြဲလန္း ၾကမွာမဟုတ္ပါ ဘူး ဘုရား။

(အကုသလာ-သာဝဇၨ+ဒုကၡဝိပါကလကၡဏာဓမၼာသံဝိဇၨႏၱိ= အျပစ္ရွိျခင္း+ ဆင္းရဲက်ဳိးေပးျခင္း အမွတ္အသား ရွိေသာသေဘာတုိ႔သည္ ထင္ရွားရွိကုန္၏။)---ဆုိတာ.. အကုသုိလ္ရဲ႔ Definition လုိ႔တပည့္ေတာ္ မွတ္ထား ပါ တယ္ ဘုရား။

(၁)စြဲလန္းျခင္းဟူေသာ အျပစ္ရွိေသာ အမွတ္အသားလကၡဏာ ႏွင့္
(၂)ဆင္းရဲျခင္းဟူေသာ ဆုိးက်ဳိးေပးျခင္းအမွတ္အသားလကၡဏာ (၂)ပါးတုိ႔ ႏွင့္ျပည့္စုံေသာ သေဘာ တုိ႔ကုိ အကုသုိလ္တရားေခၚတယ္ဆုိတာ သိသြားပါတယ္ဘုရား။

အကုသုိလ္နယ္က်ယ္ဝန္းေၾကာင္းကုိ တပည့္ေတာ္ ခုမွသေဘာေပါက္ပါတယ္ဘုရား။ မရွိေသးတာကုိ စြဲလန္း ျခင္း၊ရွိၿပီးသားကုိ စြဲလန္းျခင္း၊ ပ်က္စီးသြားတာစြဲလန္းျခင္းဆုိတဲ့ စြဲလန္းျခင္းသုံးမ်ဳိးနဲ႔ ဆင္းရဲ မ်ဳိးစုံႀကဳံေနရေသာ အကုသုိလ္သေဘာကုိ နားလည္သေဘာေပါက္လုိက္ပါတယ္ဘုရား။

(အာသဝတရားတုိ႔သည္---- ဘုံအားျဖင့္ဘဝဂ္တုိင္ေအာင္..ဓမၼအားျဖင့္ေဂါၾတဘူတုိင္ေအာင္ ယုိစီးေနတယ္)ဆုိ တဲ့ စာသား ေလးကုိလည္းမွတ္သားလုိက္မိပါေသးတယ္ဘုရား။

ဒါေပမဲ့လည္းသတၱဝါေတြရဲ႔စိတ္မွရွိေနတတ္တာ အဝိဇၨာေပါ့ေနာ္ဘုရား။(စြဲလွ်င္+ဆင္းရဲ )ဟူေသာ အမွန္ တရားကုိ(စြဲလွ်င္+ခ်မ္းသာ)လိမ့္မယ္ဟုထင္ေသာ အထင္မွားအဝိဇၨာ ေတြတပည့္ေတာ္လည္းရွိခဲ့ပါ တယ္ ဘုရား ။

တပည့္ေတာ္တုိ႔ကုိ အထင္မွားေအာင္ဖုံးလႊမ္းထားတဲ့ အတြက္ ခ်မ္းသာခ်င္ေလေလ စြဲလန္း ေလေလျဖစ္ခဲ့ရပါ တယ္ဘုရား။အမွန္မွာကေတာ့ စြဲလန္းေလေလ ဆင္းရဲေလေလျဖစ္ခဲ့တာအမွန္ပါပဲ ဘုရား။

(စြဲလွ်င္+ဆင္းရဲ)ဆုိတ့ဲ ေလာကသဘာဝအမွန္တရားက စြဲလန္းသူတုိင္း ဆင္းရဲမယ္လုိ႔သူ႔ သေဘာသူေဆာင္ ေနတာပါပဲ..။အမွန္တရားကုိ မသိေသးတဲ့ သတၱဝါေတြအတြက္ကေတာ့ အထင္မွားျခင္းအဝိဇၨာ ေဆာင္ ရာေနာက္ ကုိ လုိက္ေနရပါတယ္ဘုရား။

အထင္မွားျခင္း အဝိဇၨာကုိ အမွန္ျမင္ျခင္း ဝိဇၨာဉာဏ္နဲ႔ မပယ္ႏုိင္ေသးသမွ် စြဲလန္းမႈမ်ဳိးစုံျဖစ္ကာ ပဋိသေႏၶမ်ဳိးစုံ၊ အုိမႈဒုကၡမ်ဳိးစုံ။ေသမႈဒုကၡမ်ဳိးစုံ၊ ခ်စ္ခင္တာေတြႏွင့္ ကြဲကြာရေသာဒုကၡမ်ဳိးစုံ၊ မုန္းတီးတာေတြႏွင့္တြဲဖက္ရေသာ ဒုကၡမ်ဳိးစုံဆုိတဲ့---- ဆင္းရဲအဖုံဖုံကုိ ေတြ႔ႀကဳံခံစားရဦးမွာေသခ်ာလွပါတယ္ဘုရား။

အဝိဇၨာကဘယ္လုိ ဘယ္ပုံဖုံးလႊမ္းထားတာလဲဆုိတာ အရွင္ဘုရားေဟာ ၾကားခဲ့တာ နားလည္ မွတ္သားထားပါ တယ္ ဘုရား။
စြဲလန္းျခင္း၊ဆင္းရဲျခင္း ဆုိတဲ့ အကုသုိလ္လကၡဏာ (၂)ပါးမွာ..
(၁)စြဲလန္းျခင္း၊ဆင္းရဲျခင္း(၂)ပါးလုံးကုိအေကာင္းထင္ကာဖုံးလႊမ္းျခင္း။
(၂)စြဲလန္းျခင္းကုိ အေကာင္းထင္ကာဖုံးလႊမ္းျခင္း။
(၃)ဆင္းရဲျခင္းကုိ အေကာင္းထင္ကာဖုံးလႊမ္းျခင္း။ဆုိၿပီးေတာ့ သုံးမ်ဳိးရွိေနပါတယ္..။

(၁)စြဲလန္းေနရသည္ကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီး ဆင္းရဲအစစ္ကုိ ခ်မ္းသာ အျဖစ္ေျပာင္းထင္ကာ ဖုံးလႊမ္းသည္ ကုိလကၡဏာ ၂ပါးလုံး လႊမ္းေနတာပါ..။
ဥပမာ- တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးစြဲလန္းေနရတာကုိ အဟုတ္ထင္ျခင္းကလႊမ္းမုိးထားပါတယ္..။အသက္ရွည္ ေနရတာ ဟာ စြဲလန္းဘုိ႔ အသက္ရွည္ရတယ္လုိ႔ထင္ေနပါတယ္ဘုရား။
တစ္ဘဝလုံး ကၽြန္မ်ဳိးစုံခံၿပီး ဒုကၡမ်ဳိးစုံခံေနရတာ ကုိပင္ ခ်မ္းသာတယ္လုိ႔ ထင္ခဲ့ဘူးပါတယ္ဘုရား။

(၂)အခ်ိဳ႔ေသာ သူမ်ားကေတာ့ဆင္းရဲတာကုိ ဆင္းရဲမွန္းသိပါတယ္ဘုရား။ဒါေပမဲ့စြဲလန္းလုိ႔ဆင္းရဲတာဆုိတာ မသိပဲစြဲလန္းတာကု္ိအဟုတ္ထင္ေနတတ္ပါတယ္..။ ထုိသေဘာကုိ စြဲလန္းျခင္းဟူေသာ လကၡဏာတစ္ပါးကုိ အေကာင္းထင္ကာ အဝိဇၨာ ဖုံးလႊမ္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္..။
ဥပမာ.. အခုေခတ္ေပၚခ်ဲထုိးျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲၾကသည္ မ်ားကုိ အျမဲတမ္းျမင္ၾကားေနရပါတယ္ဘုရား။ ဆင္းရဲ မွန္းသိၾကပါတယ္..ဒါေပမဲ့ မထုိးရမေနႏုိင္ျခင္း ကုိ္ အဟုတ္ ထင္ကာအေကာင္း ထင္ကာစြဲလန္း ေနၾကပါ တယ္ ဘုရား ။ေဆးလိပ္ ေသာက္တဲ့လူေတြ၊ ကြမ္းစား တဲ့လူ ေတြလည္းသည္လုိ အဟုတ္ထင္၊ အေကာင္းထင္ ေနတဲ့ စြဲလန္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါမယ္ဘုရား။

(၃) တစ္ခ်ဳိ႔ေသာ သူေတြကလည္း တရားထုိင္တယ္ ဆုိၿပီး ခႏၶာကုိယ္ ကုိ ပင္ပန္း ဆင္းရဲ ေအာင္ လုပ္ ေလ့ ရွိၾက ပါတယ္ဘုရား။ခႏၶာကုိယ္ ပင္ပန္းဆင္းရဲ ၿပီး၊ကိေလသာေတြ---ေဒါသ၊ ေမာဟ ျဖစ္ေန တာကုိပင္ တရား ထုိင္ တာ ေကာင္းလုိက္တာ လုိ႔ အထင္မွား မႈက ဆင္းရဲျခင္း အကုသုိလ္ လကၡဏာ ကုိ ဖုံးလႊမ္းထားပါတယ္။

အရွင္ဘုရားဆုံးမတာကုိ တပည့္ေတာ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ စိတ္မွာ စြဲလန္းျခင္း၊ဆင္းရဲျခင္း တစ္ခုခု ျဖစ္တုိင္း အကုသုိလ္လုိ႔သာ မွတ္ထားလုိက္ပါတယ္ဘုရား။

(စြဲလွ်င္+ဆင္းရဲ)ဆုိတဲ့ အကုသုိလ္တရားေတြက အလြန္႔အလြန္ သိမ္ေမြ႔တာ ပဲကုိးဘုရား။ သိမ္ေမြ႔တဲ့အကု သုိလ္ တရားေတြကုိ ပယ္ဘုိ႔ဆုိတာကခက္လွပါတယ္ဘုရား။

ဥပမာ-ရန္သူကုိ သတ္လုိေသာစစ္သားတစ္ေယာက္ဟာ ရန္သူရဲ႔ လကၡဏာ အမွတ္အသားနဲ႔ ရန္သူေနတဲ့ ေနရာကုိ သိမွသာ သတ္လုိ႔ရသလုိပဲလုိ႔ အရွင္ဘုရားဥပမာ ေပးထားပါတယ္။အကုသုိလ္ကုိ သတ္လုိရင္လည္း သူေတာ္ေကာင္းသည္ စြဲလန္းျခင္း၊ဆင္းရဲျခင္းဆုိတဲ့ အကုသုိလ္ရဲ႔ လကၡဏာ အမွတ္အသား ႏွင့္အ ကုသုိလ္ ျဖစ္ရာ ကာယကံ၊ဝစီကံ၊မေနာကံ၊ ကုိသိမွပဲျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့ဆုိတာ..တပည့္ေတာ္နားလည္သေဘာ ေပါက္ သြား ပါတယ္ဘုရား။

စြဲလန္းျခင္းအကုသုိလ္ကုိ အဆုံးအထိ ျမင္သိႏုိင္တဲ့ ဝိဇၨာဉာဏ္အလြန္လုိအပ္တာ ကုိဆင္ျခင္ၿပီး တပည့္ ေတာ္ ္ႀကဳိး စား ပါ့မယ္ဘုရား။
(၁) စြဲလန္းျခင္း၊ဆင္းရဲျခင္း ဟူေသာ အမွတ္အသားလကၡဏာ ပါတဲ့ အကုသုိလ္တရားေတြကုိ မိမိစိတ္မွာ ကုိယ္ မွာ ေတြ႔သိေအာင္ ဂရုစုိက္ပါ့မယ္ဘုရား။
(၂) စြဲလန္းျခင္းျဖစ္တဲ့ ေနရာတုိင္း အကုသုိလ္ရဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ကုသုိလ္တရား( စြန္႔လႊတ္ျခင္း)ကုိ တည့္သြင္းပါ့မယ္ဘုရား။
ေနာက္ၿပီးတပည့္ေတာ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ မွတ္ဘုိ႔အရွင္ဘုရားေျပာ ျပတာမွာ…တရားကုိပဲစြဲသည္ ျဖစ္ေစ..မတရားကုိ ပဲစြဲသည္ ျဖစ္ေစ အစြဲမွန္သမွ်ကုိ အကုသုိလ္ဟုသိၿပီး (စြန္႔လႊတ္ျခင္း)ကုသုိလ္ကုိ စိတ္ထဲထည့္ထားႏုိင္ရန္ တပည့္ေတာ္ခံယူႏွလုံးသြင္းေနပါတယ္ဘုရား။

တပည့္ေတာ္ ရုိေသစြာ ရွိခုိးဦးခုိက္ ကန္ေတာ့လုိက္ပါတယ္ဘုရား။

(မူလဓမၼဆရာေတာ္ ဦးဝိဇယ၏ မသိသေရြ႔ ဒုကၡေတြ႔မည္ တရားေတာ္ မွ ကုိးကားေရးသားပါသည္။)

2 မွတ္ခ်က္ေရးရန္:

eternal said...

အာသဝတရားတုိ႔သည္---- ဘုံအားျဖင့္ဘဝဂ္တုိင္ေအာင္..ဓမၼအားျဖင့္ေဂါၾတဘူတုိင္ေအာင္ ယုိစီးေနတယ္ ဆုိတာကုိ အထူးသျဖင့္ သတိမူမိလုိက္ပါသည္။
ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္
ျငိမ္းလြင္

ေအာင္ဦး said...

အန္တီေရ..
တန္ဖုိးရွိတဲ့ မွတ္သားစရာေတြ ရလိုက္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အန္တီ။

လိုခ်င္လွ်င္ဆင္းရဲ၊ မလိုခ်င္လွ်င္ခ်မ္းသာ ဆုိတဲ့ သေဘာတရားတခုကုိ သတိရမိပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အန္တီ။

က်န္းမာခ်မ္းသာစြာနဲ႔ သာသနာ၀န္၊ မိမိခႏၶာ၀န္ကုိ ရြက္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ...