ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မူလဓမၼဆရာေတာ္ဘုရား……
တပည့္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါၿပီဘုရား..။၃၁ဘုံလုံးကုိ ကုသုိလ္နဲ႔သုံးတတ္ဘုိ႔သာလုိပါေတာ့တယ္..။တပည့္ေတာ္မရွင္းတာေလးတစ္ခုက သတၱဝါတုိင္း ခ်မ္းသာျခင္းကုိ အလုိရွိၾကပါလ်က္သားနဲ႔ စြန္႔လ်င္+ခ်မ္း သာ ဟူေသာကုသုိလ္တရားကုိဘာျဖစ္လုိ႔အားမထုတ္ႏုိင္ၾကပါသလဲ…ဘုရားတပည့္ေတာ္ သိလုိလွပါတယ္..။
အရွင္ဘုရားရွင္းျပတာက အထင္မွားျခင္း အဝိဇၨာေၾကာင့္ ေပါ့ေနာ္ဘုရား။ (စြန္႔လ်င္+ခ်မ္းသာ) ဆုိတာ ေလာကမွာ ထင္ရွားရွိေသာ သေဘာ တရားျဖစ္ပါတယ္..။အဲဒီေလာကထဲမွာ ထင္ရွားရွိတဲ့ (စြန္႔လ်င္+ခ်မ္းသာ) ဟူေသာအမွတ္အသား လကၡဏာရွိေသာ ကုသုိလ္ သေဘာ ကုိ (စြန္႔လ်င္+ခ်မ္းသာ)ဟုပင္ အမွန္အတုိင္း သိျခင္းဆုိ တာ ဝိဇၨာ ဉာဏ္ေပါ့ေနာ္ ဘုရား။
အဲဒီအမွန္ အတုိင္းကုိ တပည့္ေတာ္ အမွန္အတုိင္းမသိခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ စြဲလန္းမႈႀကီးမားစြာနဲ႔ ဆင္းရဲမွာ ေၾကာက္ေလ..မစြန္႔ရဲေလ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ အမွန္တကယ္ေတာ့ မစြန္႔ရဲေလ..ဆင္းရဲေလပဲ ဆုိတာ ေလာက သေဘာက ေဆာင္သြားပါတယ္ဘုရား။
အမွန္တရားကုိ စိစစ္ၿပီးသိခြင့္ရေသာ သူေတာ္ ေကာင္းမ်ားသႏၱန္မွာ (စြန္႔လွ်င္+ခ်မ္းသာ)ဟူေသာ ဝိဇၨာ ဉာဏ္က ဦးေဆာင္ထားေသာ ၾကာင့္ ခ်မ္းသာ ခ်င္ေလ စြန္႔လႊတ္ေလ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။ တကယ့္ ပါရမီရင့္က်က္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြကေတာ့ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္ေလ ခ်မ္းသာေလျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံး (၃၁)ဘုံလုံး ကုိ စြန္႔လႊတ္ၿပီး ပရိနိဗၺန္ျပဳသြားၾကတာေပါ့ေနာ္ဘုရား။
ဝိဇၨာဉာဏ္ရရွိေရးဟာ အဓိက က်က် ႀကဳိးစား သင့္တဲ့ အခ်က္ ျဖစ္ တယ္…ဆုိတဲ့ အရွင္ဘုရားဆုံးမမႈကုိ တပည့္ေတာ္ ခုိင္ခုိင္မာမာ မွတ္သားနားလည္သေဘာေပါက္သြားပါတယ္ဘုရား။အရွင္ဘုရားေဟာ ၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္ထဲမွ တပည့္ေတာ္ မွတ္သားမိတဲ့ အခ်က္ကေလးေတြကုိ အခုလုိေရးၿပီးမွ်ေဝျခင္းကုိခြင့္ျပဳေတာ္မူပါဘုရား။
စြန္႔လႊတ္ေသာ ကုသုိလ္ စိတ္သည္ စီးပြားဥစၥာ၊ အလုပ္၊ အာရုံ၊ခႏၶာ ဟူေသာ သုံးစရာ(၄)ပါးကုိ မွီၿပီး ျဖစ္ေန ပါတယ္..။ထုိ စြန္႔လႊတ္ေသာ ကုသုိလ္စိတ္ရဲ႔ အဆုံးစြန္ကုိ ေရာက္သြားလွ်င္ခ်မ္းသာ အဆုံးကုိ ေရာက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္..။စြန္႔လႊတ္ျခင္း၊ခ်မ္းသာျခင္းသည္ ေလာကီတရားျဖစ္ပါတယ္..။
ထုိစြန္႔လႊတ္ျခင္းခ်မ္းသာ တုိ႔၏ အဆုံးသည္သာ ျပဳျပင္မႈ ကင္းေသာ အသခၤတနိဗၺန္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္..။ထုိ အသခၤတနိဗၺန္ကုိ သိျမင္ေသာ အသိဉာဏ္သာ လွ်င္ မဂ္ဉာဏ္၊ဖုိလ္ဉာဏ္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္ ဆုိတဲ့ အရွင္ဘုရားေဟာ ေျပာရွင္းျပတာ တပည့္ေတာ္ မွတ္သားလိုက္မိပါတယ္ဘုရား။
စီးပြားဥစၥာ၊အလုပ္၊အာရုံ၊ခႏၶာ ဟူေသာ (၃၁ဘုံ)၏သုံးစရာ ဤေလးပါးေပၚမွာ( စြဲလွ်င္+ဆင္းရဲ)ဟူေသာ လကၡ ဏာ ရွိေသာ ကုသုိလ္သခၤါရတရားတုိ႔၏ အဆုံးစြန္ေသာသိစရာသည္လည္း ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တုိ႔ ၏ ပန္း တုိင္ျဖစ္ေသာနိဗၺာန္ပင္ျဖစ္ပါတယ္..။
ဆုိလိုရင္းအဓိပၸါယ္ကေတာ့ စြန္႔လႊတ္ျခင္းကုသုိလ္သခၤါရကုိ အဆုံးစြန္ျဖည့္က်င့္ႏုိင္လွ်င္ စြဲလန္းျခင္းအကုသုိလ္ သခၤါရကုိ အဆုံးတုိင္ စြန္႔ျဖစ္ပါတယ္..။စြဲလန္းျခင္း အကုသုိလ္သခၤါရကုိ အဆုံးစြန္သိ၍ ဖယ္ႏုိင္လွ်င္ စြန္႔လႊတ္ျခင္းကုသုိလ္သခၤါရကုိ အဆုံးစြန္ျဖည့္က်င့္ၿပီးသားျဖစ္ေနပါတယ္..။
(ကုသလာ ကုသလံ ဇဟံ= ကုသုိ္လ္ႏွင့္ အကုသုိလ္ကုိ စြန္႔ျခင္း) ဟူသည္ႏွင့္ အညီ (စြန္႔လွ်င္+ခ်မ္းသာ) ဟူေသာ ကုသုိလ္သခၤါရ ႏွင့္ (စြဲလွ်င္+ဆင္းရဲ) ဟူေသာ အကုသုိလ္သခၤါရတုိ႔၏လြတ္ရာ ၿငိမ္းရာ၊ ခ်ဳပ္ရာ၊ ကုန္ရာ၊ ကင္းရာ နိဗၺာန္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္..။
ထုိ အၿငိမ္းဓာတ္ကုိ သိျမင္ႏုိင္ေသာ အသိဉာဏ္ကုိ မဂ္ဉာဏ္၊ဖုိလ္ဉာဏ္ဟုေခၚပါတယ္။
ဝိမုတၱိရသ=လြတ္ေျမာက္ျခင္းအရသာ ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
သည္အခ်က္ေတြကုိ…သိရတာတပည့္ေတာ္ ကံေကာင္းတယ္လုိ႔ကုိယ့္ကုိကုိ ယူဆပါတယ္ဘုရား..။တပည့္ ေတာ္ စာအုပ္ေတာ္ ေတာ္ မ်ားမ်ားဖတ္ ဘူးေသာ္လည္းနိဗၺာန္ကုိ ဘယ္လုိမွစဥ္းစားလုိ႔ မရခဲ့ပါဘုရား။
အခုေတာ့ တပည့္ေတာ္ အသိဉာဏ္ နည္းနည္း ပြင့္ လာခဲ့ပါတယ္ဘုရား။နိဗၺာန္ကုိလည္းရည္ မွန္းၿပီး အာရုံျပဳ ႏုိင္ လုိက္ပါတယ္ ဘုရား။သေဘာ ကုိလည္း နားလည္ လာ ပါတယ္..။
ရွင္းသထက္ ရွင္းသြားေအာင္ ကုသုိလ္နဲ႔ အကုုသုိလ္ ကုိတည္ၿပီး ဝိဇၨာဉာဏ္ ျဖစ္ပုံကုိ တြဲဖက္ ၿပီးရွင္းလင္း ေပး ေတာ္မူပါဘုရား။
တပည့္ေတာ္ ရုိေသ ေလးစား စြာ ရွိခုိး ဦးခုိက္ ကန္ေတာ့လုိက္ပါတယ္ဘုရား။
0 မွတ္ခ်က္ေရးရန္:
Post a Comment